Sessie van 1 november 2025

Laurs

The Living Force
FOTCM Member
Dit is de Nederlandse vertaling van de sessie van 1 november 2025. Gelieve commentaar op de originele thread van de sessie te plaatsen.

Sessie van 1 november 2025

Laura en Andromeda aan het bord

Niall, Joe, Gaby, Ark, Chu, Scottie, Princess Leia, Falkor, Bella

Aanwezige FOTCM-leden via Zoom:

3DStudent, Adobe, Aeneas, aimarok, Alana, Alejo, Aliana, Altair, aluminumfalcon, AnaHuitzil, Anamarija, anartist, Andrian, Ant22, Anthony, Approaching Infinity, Aragorn, Aya, Beau, Bluefyre, Bo, Bobo08, brandon, Breton, cassandra, Cosmos, daddycat, Deliverance, dugdeep, Eboard10, Ellipse, Ennio, fabric, Faith, Finduilas495, Gawan, Glenn, gottathink, goyacobol, Harmony99, herondancer, hesperides, Honzap, iamthatis, irjO, IronFloyd, iscreamsandwish, Jacques, Jeanne T, Jenn, Jono, Josi, Juba, Keyhole, Kinyash, KJN, KJS, Konstantin, Learner, Lilou, loreta, LQB, luc, Lucelle, Lucius, Luis Miguel, Mark, maiko, Mark7, Martina, meadow_wind, Meg, Mikkael, Mililea, Miracle, mkrnhr, mommycat, Mrs. Peel, msante, Natus Videre, Navigator, Nicholas, Nienna, Ollie, OrangeScorpion, Pecha, PopHistorian, Renaissance, rrraven, Ryan, rylek, ryu, Saman, ScioAgapeOmnis, seek10, seeker2seer, Stoneboss, sToRmR1dR, T.C., thorbiorn, Timótheos, Tristan, Tuatha de Danaan, Turgon, whitecoast, Windmill knight, Yas, Ysus, Zar, zim

V: (L) Ik denk dat we maar ‘es beginnen. We hebben een gigantische lijst met vragen en ik zit hier maar te kletsen. Goed. We gaan aan de slag en kijken wat we… Mijn Heer, ik weet niet of we overal aan toe zullen komen! Vandaag is het 1 november 2025 en we hebben het gebruikelijke setje hier. [Overzicht van de aanwezigen]

A: Mijnoia van Cassiopaea hier.

V: (L) Ik dacht dat er meer zou komen, maar nee dus. Dan gaan we beginnen.

Achtergrond: Op 26 augustus schoot de 56-jarige Dezi (Desmond) Freeman twee politieagenten van Victoria dood toen zij op zijn erf in het kleine stadje Porepunkah een huiszoekingsbevel wilden uitvoeren onder het voorwendsel van historische zedendelicten. Dezi heeft een vrouw en drie zonen en stond bekend als een gerespecteerd lid van de gemeenschap. Hij werd ook omschreven als een “soevereine burger,” een beweging die juridische argumenten gebruikt om het gezag van de overheid te verwerpen, en die zijn oorsprong vindt in de Amerikaanse belastingprotestbeweging uit de jaren vijftig.

Freeman had verschillende juridische conflicten met de autoriteiten en er gingen geruchten dat hij het doelwit was van politie-intimidatie, wat escaleerde tot de gebeurtenissen van 26 augustus. Het incident leidde tot een van de grootste klopjachten ooit in Australië, waarbij meer dan 500 agenten en militairen betrokken waren. Freeman is momenteel nog steeds voortvluchtig. Hij staat bekend om zijn aanzienlijke expertise op het gebied van vuurwapens en overleven in de bush, en er doen talrijke geruchten de ronde dat hij onofficieel werd gedood terwijl hij zich in de bush schuilhield, of dat hij onderdak had gevonden bij sympathisanten. Er worden meer dan een paar vergelijkingen gemaakt met de beroemde Edward “Ned” Kelly door mensen binnen en verbonden met de ‘vrijheidsbeweging’ in Australië.

V: (L) Ryan wil weten of Dezi Freeman, de beroemde soevereine burger van Australië die in een schietpartij met de politie verwikkeld was, nog in leven is?

A: Ja

V: (Ryan) Hoe groot is de kans dat hij ooit door de autoriteiten zal worden gedood of gevangengenomen?

A: Klein.

V: (Ryan) Als hij nog in leven is, in hoeverre baart het feit dat hij nog steeds vrij is de Australische regering zorgen als symbool van opstand?

A: Niet veel, aangezien hij vermist wordt.

V: (Ryan) Wordt de soevereine burgerbeweging heimelijk aangemoedigd door Westerse regeringen middels standaard COINTELPRO-tactieken?

A: Enigszins. Het elimineert de onruststokers.

V: (L) Oké. Als hij slim is, zorgt hij dat hij uit het zicht blijft.

(Joe) Er staat een vraag bovenaan, Laura.

(L) Oh! We wilden vragen naar onze broeder Redrock12 die onlangs is overgegaan. Hoe gaat het met hem?

A: Hij springt nu een gat in de lucht van plezier.

V: (L) Dus ik neem aan dat hij een goede overgang heeft gehad?

A: Hij was erop voorbereid en er klaar voor.

V: (L) Nou, we moeten allemaal zorgen dat we erop voorbereid en klaar voor zijn als het zover is. irjO wil weten:

1763299666973.png

(irjO) Wie heeft die grote stenen bollen gemaakt die in Costa Rica werden gevonden?

A: Lokale heersers.

V: (L) Dus die hebben de bollen gemaakt. Oké. Als jullie zeggen “lokale heersers,” waren dat dan menselijke of buitenaardse heersers?

A: Hybride.

V: (L) Oké.

(irjO) Wat was hun doel?

A: Zwaartekrachtcompensatie voor gerichte energie.

V: (L) Hoe hebben ze ze gemaakt?

A: Gerichte energie.

V: (L) Wat voor soort gerichte energie?

A: Electromagnetisch.

V: (Joe) Wat was de bron van die gerichte energie?

A: Tasjes die in veel beelden te zien zijn.

V: (Chu) Tasjes?

(L) Een portefeuille.

(Joe) Ah, dus... In Zuid-Amerikaanse of Egyptische steengravures...

(L) Ja. Die hebben van die tasjes en iedereen vraagt zich altijd af wat dat zijn.

(Joe) Dus dat waren duidelijk geen tasjes dan. Het waren een soort technologische apparaten die op tasjes leken?

V: (Joe) En dat was een bron van elektromagnetische gerichte energie?

V: (Joe) En de stenen waren uitgebalanceerde zwaartekracht...

(irjO) Mag ik daar een vraag over stellen? Weten we hoe die heersers heten?

(Joe) Nou, wanneer was dat? Wat was de datum?

A: De tijdsreferentie is verwarrend vanwege cataclysmische gebeurtenissen. Maar ongeveer 14.000 jaar geleden. Roodharige halfgoden.

V: (L) Oké. aimarok vraagt:

1763299711533.png

(aimarok) Welke technologie werd gebruikt om de onafgewerkte obelisk in de steengroeve van Aswan in Egypte te hakken?

(L) Wat is de achtergrond van die obelisk in de steengroeve van Aswan?

(aimarok) Nou, hij is onafgewerkt in de steengroeve en weegt meer dan duizend ton.

(L) Wat staat er in de buurt, of staat er iets dat erop lijkt?

(aimarok) Nee, hij ligt in feite in de steengroeve en is nog steeds verbonden met de rotsbodem.

(Approaching Infinity) Is dat degene die relatief dicht bij Baalbek ligt?

(aimarok) Nou, ik weet niet hoe ver deze steengroeve van Baalbek vandaan ligt, maar het is... Voor zover ik me herinner, ligt het 700 kilometer van de piramides.

(L) Oké, dus de vraag luidt: welke technologie werd gebruikt om de onafgewerkte obelisk in de steengroeve van Aswan te hakken?

A: Zie vorig antwoord.

V: (aimarok) Ja, mijn favoriete antwoord. [gelach]

(Andromeda) Waar zou het voor gebruikt worden?

(L) Voor, ik weet het niet, wacht maar af en dat is aan jou! Het was een obelisk. Ze zouden hem waarschijnlijk gebruiken als een monument om de zwaartekracht in evenwicht te brengen voor hun gerichte energiewapens! [gelach]

(Niall) Met hun tasjes! [gelach]

(Joe) Jullie zeiden dat de Odyssee en de Ilias verslagen waren van cataclysmische gebeurtenissen. Maar er staan geen duidelijke beschrijvingen van cataclysmen in die teksten. Alleen oorlogen en avonturen met reuzen en andere wezens en veel rampen op zee. Waarom staan er geen duidelijke beschrijvingen van cataclysmische gebeurtenissen in?

A: Impliciet in de aanwezigheid en activiteit van de goden.

V: (L) Ik denk dat het zoiets moet zijn als... Weet je nog wat Mike Bailey zei over hoe heet hij ook alweer? Dat hij een reusachtige komeet of zoiets vertegenwoordigde, maar dat hij in een god werd veranderd.

(Joe) Hij kon mensen neerslaan. Dus tenminste in de Odyssee sloegen de goden in grote mate mensen neer.

(Andromeda) Ze bezorgden hen problemen, behalve Athena. Zij was...

(Joe) Ja, hen problemen bezorgen bijna... als onderdeel van de... Waren de goden in de Odyssee bijvoorbeeld representaties van, laten we zeggen, STS- en STO-krachten?

A: Niet zozeer als representaties van kosmische krachten.

V: (Joe) Wanneer werd de Odyssee samengesteld?

(Laura) M-O-N-D-E-L-I-N-G-VO-O-R 912. Drie nullen. V.chr.

A: Mondeling vóór 9000 v.Chr.

V: (Joe) Dus het waren de gebeurtenissen rond wat wij kennen als de Jonge Dryas, een soort cataclysme door een komeetinslag?

V: (Joe) Wanneer werd de Ilias samengesteld?

A: Vergelijkbaar, maar in feite iets later.

V: (Joe) Heeft Odysseus werkelijk bestaan?

A: Nee

V: (Joe) Speelde alle actie in beide boeken zich af in wat we tegenwoordig kennen als Noordwest-Europa?

A: Niet zozeer, maar de samenstellers bevonden zich daar wel. Latere gebeurtenissen op verschillende locaties werden samengevoegd.

V: (L) Goed dan… verandering van onderwerp.

[Klok slaat]

(L) Dank u. [gelach]

V: (seek10) In de sessie van 2023:

V: (Sid) Werd "de Oorlog van 10 Koningen" gebruikt als prototype voor de Mahabharata-oorlog?

A: Hetzelfde, net als bij Atlantis.

(L) En dat is zo’n beetje waar we het net over hadden met De Odyssee en De Ilias.

(seek10) “De Oorlog van de Tien Koningen” komt uit de Rigveda en gaat over de strijd tussen de Puru-clans en andere clans. Bedoelen de C's dat “De Oorlog van de Tien Koningen” deel uitmaakt van de strijd tussen de Atheners en de Atlantiërs aan het Indiase front?

A: Herinnering aan soortgelijke en gelijktijdige conflicten.

V: (seek10) Als dat zo is, zijn de Puru's dan Atlantiërs of Atheners (of afstammelingen van Kantek/Ariërs) of een combinatie daarvan?

(L) O jee... Laat mij... Zijn de Puru's Atlantiërs of Atheners?

V: (L) Zijn ze afstammelingen van Kantek?

V: (L) Oké.

(seek10) Toen ik vroeg of Dwarika (beschouwd als de stad van de Yadu's) een kolonie van Atlantis was, zeiden ze nee.

(L) Oké, dan neem ik aan dat deze vraag over Dwarika gaat?

(seek10) Nee, ik denk dat de C's die vraag al beantwoord hebben. Je kunt die overslaan. Het latere gedeelte over Dwarika is slechts context, geen vraag.

(L) Oké.

(seek10) Mag ik een vraag stellen met betrekking tot de vorige discussie? De C's zeiden dat De Odyssee uit 9000 v.Chr. stamt. Mag ik vragen wanneer de Ramayana mondeling tot stand kwam? Sommige bronnen suggereren een datum van 6000 v.Chr. Rama lijkt meer op Odysseus. Is de Ramayana ook rond die tijd ontstaan?

V: (seek10) Kunnen ze een exacte datum geven? Is het rond 6000 v.Chr. of 9000 v.Chr.?

(L) Hebben we daar niet naar gevraagd? Dat er iets was, het ging over een nucleaire oorlog...

(seek10) Dat is de gebeurtenis van 48.000 v.Chr. Dat is behoorlijk oud. Rama is de hoofdpersoon in de Ramayana. De C's vertelden ons dat Rama een Indiase hogepriester was onder invloed van de Confederatie en vocht met de reptielen. Op dat moment dacht ik dat “vocht met de reptielen” betekende dat hij vocht tegen psychopathie. De C's vertelden ons ook dat de vroegste mutatie naar psychopathie rond die tijd in India plaatsvond. Bedoelen de C's echte reptielen, of reptielen die zich manifesteren als psychopathie? Dat is in 48.000 v.Chr.

V: (L) Vertel me nu wat hij zei. Het is niet... Ik heb gehoorapparaten en die verstoren echt bepaalde frequenties.

(Andromeda) Hij zei dat er rond 48.000 v.Chr. een mutatie van psychopaten plaatsvond in India. Daar is het begonnen. En dat kwam door de invloed van de reptielen?

(seek10) Ja.

(Approaching Infinity) Dus vocht Rama tegen echte reptielen of tegen psychopaten?

(L) Ah!

A: Beide, in sommige gevallen. Houd in gedachten dat de reptielenwezens 4D zijn en alleen onder speciale omstandigheden in 3D kunnen functioneren. Dit is de reden dat de zogenaamde “visgoden” op ongebruikelijke tijdstippen uit de zee kwamen en weer verdwenen.

(seek10) Mag ik nog een vraag stellen over dezelfde periode? De C's zeiden dat rond 48.000 v.Chr. 50% van het land werd verwoest door een nucleaire oorlog. Ze zeiden niet specifiek dat 50% van het land in India lag. Ik veronderstelde dat wel, maar dat is dezelfde periode waarin Cayce's eerste vernietiging plaatsvond, waarbij ze hun nieuwe wapens gebruikten om vulkanen op te blazen en Atlantis in vijf grote eilanden uiteenviel. Bedoelen de C's dat de 50%-vernietiging alleen specifiek voor India geldt of voor de hele wereld?

A: India.

V: (seek10) India, oké. Veel dank.

(L) Oké. Hebben we nooit naar dat Maunderminimum gevraagd?

(Gaby) Nooit.

(Joe) Het wordt in de sessies genoemd, maar…

(Gaby) Nee, op een indirecte manier. Henry vroeg bijvoorbeeld: “Wat vinden jullie van onze conclusies over het Maunderminimum?” En de C's antwoordden: “We vroegen ons af hoe lang het zou duren voordat jullie daar achter zouden komen.”

(Joe) Dat was in 2003.

(L) Nou, dat beantwoordt dan min of meer de vraag waarom er tijdens het Maunderminimum zo uitzonderlijk weinig zonnevlekken waren, toch? Als dat is wat de C's antwoordden.

(Joe) Nou, we weten niet precies wat we toen ontdekten. Ik denk dat het waarschijnlijk kometen waren.

(L) Ik denk dat het het artikel was dat ik schreef. Dat was in 2003.

(Joe) Wat schreef je?

(Niall) Dat de tweelingzon al dichterbij was gekomen en het perihelium was gepasseerd. En dat het perihelium ongeveer synchroon met het Maunderminimum plaatsvond.

(L) Dus het klopt dat de tweelingzon van onze zon, onze begeleidende ster, al is gekomen en weer is verdwenen, en dat dat tijdens de Kleine IJstijd/het Maunderminimum plaatsvond?

V: (L) En volgens de gegevens op mijn papiertje duurde de Kleine IJstijd van 1450 tot 1850, en was het Maunderminimum een periode van bijzondere intensiteit daartussenin, van 1645 tot 1715. Zou je dus kunnen zeggen dat de periode van het Maunderminimum binnen de Kleine IJstijd de periode was waarin die begeleidende ster het dichtst bij de aarde stond - of het dichtst bij onze zon of perihelium?

V: (L) En aangezien de Kleine IJstijd van 1450 tot 1850 duurde, was dat de periode waarin de invloed ervan algemeen voelbaar was?

V: (L) Dat suggereert dus dat het ongeveer 400 jaar duurt voordat zoiets door de Oortwolk is getrokken?

V: (Joe) En hoe lang duurt het om terug te komen?

A: Gaan we niet zeggen.

V: (Joe) Zou het 180 jaar zijn?

A: Nee. Jullie zullen zeker nog enige tijd de gevolgen van deze laatste doortocht ondervinden.

V: (Joe) Dus de laatste doortocht die in 1850 eindigde?

(L) Die eindigde eerder rond 1715. Ja. Het duurt... Weet je hoe ver die dingen [van ons] verwijderd zijn en hoeveel jaren het duurt?

(Joe) Maar de gevolgen waren merkbaar. De gevolgen waren de Kleine IJstijd, en...

(L) Dat was slechts de verankering van de stroom die de daling van de zonnevlekken veroorzaakte.

(Joe) Het perihelium viel samen met het Maunderminimum.

(L) De afname van zonnevlekken. Het perihelium viel samen met het Maunderminimum, de dichtstbijzijnde nadering. Dus toen had de bowlingbal de kegels al geraakt.

(Gaby) Het heeft een baan van miljoenen jaren.

(Joe) Precies. Dus het is een langere reeks van gevolgen die...

(L) We weten niet wat ons te wachten staat, want als het 400 jaar duurt voordat het door de Oortwolk is getrokken... Ondertussen draait het hele zonnestelsel rond, en de Oortwolk zelf draait ook rond, en al dat spul wordt daarboven door elkaar geschud. Dus dat spul kan vanuit elke richting komen.

(Joe) Precies. Dus dan zou de idee zijn dat we op korte termijn niets zullen meemaken dat vergelijkbaar is met een Maunderminimum, althans niet als gevolg van de nabije passage...

(L) Juist.

(Joe) Maar een ijstijd kan ook door andere invloeden ontstaan.

V: (L) Omdat het een soort abnormale ijstijd was die daar tussendoor kwam. Het maakte geen deel uit van de normale cyclus.

(Niall) Vooral omdat het volgde op de middeleeuwse warme periode, die eigenlijk een behoorlijke opwarming was, en daarna ging het HEEL hard naar beneden.

(Andromeda) Het was kort en hevig.

V: (L) Oké, er waren foto's van zonnevlekken en Gaby zegt:

Achtergrond: Van Cysat in Ingolstadt aan Scheiner in Rome, 12 juni 1630 (Authenticiteit niet geverifieerd, kan alleen rechtstreeks worden gedaan bij het Jezuïeten Historisch Instituut in Rome):

"Het werd voor het eerst op de avond van 20 mei waargenomen, in het sterrenbeeld Stier, nabij Aldebaran, maar nog niet erg helder. In de daaropvolgende dagen nam de helderheid toe, zodat het op 25 mei, rond het middaguur, toen de zon zich bijna op dezelfde plek aan de hemel bevond, duidelijk te zien was.

Deze ster, zo dicht bij de zon, was als een ander licht aan de hemel; hij was 's middags te zien, met de zon in bijna hetzelfde halfrond, en zijn kern was qua helderheid niet ondergeschikt aan de zonneschijf. Zijn staart was kort, maar zeer helder en strekte zich uit naar het noorden.

Velen in Duitsland zagen dit wonder, en ik heb het zelf door een optische telescoop bekeken.

De kern van de komeet was rond en leek mij ongeveer 2 graden in diameter toen ik er met een dubbele lens naar keek. De kleur was wit, maar niet puur – enigszins troebel en compacter in het midden. Toen ik door dezelfde telescoop naar de zon keek, verdween de kern niet alleen niet, maar leek hij zelfs stralen uit te zenden, zoals een vaste ster – maar dan groter en bewegend. Op de ochtend van 28 mei, toen de zon opkwam, zag ik de komeet parallel aan de zon, zodat er twee lichten aan de hemel verschenen – het ene echt, het andere zwervend. Het wierp dubbele schaduwen op de grond, hoewel de tweede zwakker was.

Over de staart: aanvankelijk was deze kort – slechts 5 graden – maar op 29 mei groeide hij tot 10 graden, gebogen van vorm, wijzend in de richting van Aquila. De helderheid was niet uniform: compacter aan de basis, vervagend aan het uiteinde. Door de telescoop zag ik vonkachtige deeltjes in de staart, als ronddwalende vonken, die snel bewogen. Dit is een wonderbaarlijk fenomeen en weerlegt de leer van Aristoteles dat kometen slechts sublunaire dampen zijn.”

(Gaby) Wat was de “ster” van 1630 en had deze iets te maken met het Maunderminimum 15 jaar later?

(L) Nou, ik zou zeggen ja... Had het iets te maken met het Maunderminimum 15 jaar later?

A: Het was een komeet die deel uitmaakte van een groep die door de passage van de donkere ster was weggeslingerd.

V: (Andromeda) Een convoi exceptionnel. [gelach] [In het Frans betekent “convoi exceptionnel” = breed transport, d.w.z. een vrachtwagen die iets GROOTS vervoert]

(Gaby) In ockober 2019 werd bekendgemaakt dat Saturnus 20 nieuwe manen had, waarmee het totale aantal manen op 82 kwam. In 2023 ontdekten ze 62 nieuwe manen, waarmee het totale aantal op 145 kwam. In maart 2025 waren het 128 nieuwe manen. Officieel zijn het er nu 274. Wat is de oorzaak van deze toename van nieuwe manen rond Saturnus?

A: De passage van de donkere ster destijds.

V: (Joe) Er gebeuren daar allerlei rare dingen.

(Niall) Ze hadden moeten zeggen: zie vorig antwoord.

Achtergrond: Swarm onthult groeiende zwakke plek in het magnetisch veld van de aarde

De zwakke Zuid-Atlantische anomalie werd voor het eerst in de 19e eeuw ten zuidoosten van Zuid-Amerika waargenomen.

De nieuwste resultaten van de Swarm-missie, die deze maand (oktober 2025) in Physics of the Earth and Planetary Interiors werden gepubliceerd en onder auspiciën van ESA werden ontwikkeld om de magnetische signalen te meten die afkomstig zijn van de aardkern, mantel, aardkorst en oceanen, evenals uit de ionosfeer en magnetosfeer – onthullen dat terwijl de Zuid-Atlantische anomalie tussen 2014 en 2025 gestaag groter werd, een gebied van de Atlantische Oceaan ten zuidwesten van Afrika sinds 2020 een nog snellere verzwakking van het aardmagnetisch veld heeft ondergaan.

[...] Onder de Zuid-Atlantische anomalie zien we onverwachte gebieden waar het magnetisch veld, in plaats van uit de kern te komen, teruggaat naar de kern. Dankzij de Swarm-gegevens kunnen we zien dat een van deze gebieden zich westwaarts over Afrika verplaatst, wat bijdraagt aan de verzwakking van de Zuid-Atlantische anomalie in deze regio.

Sinds Swarm in een baan om de aarde draait, is het magnetisch veld boven Siberië sterker geworden, terwijl het boven Canada is verzwakt. Het Canadese gebied met een sterk veld is met 0,65% van het aardoppervlak gekrompen, wat bijna de grootte van India is, terwijl het Siberische gebied met 0,42% van het aardoppervlak is gegroeid, wat vergelijkbaar is met de grootte van Groenland.

Gaby) Waardoor wordt de Zuid-Atlantische anomalie veroorzaakt? Het is een zwakke plek in het magnetisch veld van de aarde.

(Andromeda) Het wordt steeds groter...

A: Verschillende factoren, waarvan de belangrijkste de activiteit in de centrale verwarmingskern van de aarde is.

V: (L) Dus de planeet warmt op en moet echt weer afkoelen. Klopt dat?

V: (L) Oh, er staat:

Onder de Zuid-Atlantische anomalie zien we onverwachte gebieden waar het magnetisch veld, in plaats van uit de kern te komen, teruggaat naar de kern. We zien dat een van deze gebieden zich westwaarts over Afrika verplaatst, wat bijdraagt aan de verzwakking van de Zuid-Atlantische anomalie in deze regio. Het magnetisch veld boven Siberië sterker geworden. Terwijl het boven Canada is verzwakt, het Canadese gebied met een sterk veld is met 0,65% van het aardoppervlak gekrompen, wat bijna de grootte van India is. Terwijl het Siberische gebied met 0,42% van het aardoppervlak is gegroeid, wat vergelijkbaar is met de grootte van Groenland.

(L) Heeft dit iets te maken met de omkering van het aardmagnetisch veld?

V: (L) Zal dat gepaard gaan met enige vorm van lithosferische verstoring?

A: Enigszins.

V: (Gaby) Is de Zuid-Atlantische Anomalie voornamelijk te wijten aan elektromagnetische velden in de bovenste atmosfeer en daarboven, zoals James McCanney stelt?

1763299970917.png

(L) Hij heeft het dus over het elektromagnetische veld. Het grootste deel daarvan is van niet-permanente aard. Elektrische stromen die worden aangedreven door stromen die langs de aarde passeren in de zonnewind. Heeft dit ook te maken met de binnenste Van Allen-stralingsgordel van de aarde die het dichtst bij het aardoppervlak ligt?

V: (L) Maar niet zo veel. Klopt dat?

V: (Gaby) In “Principia Meteorologia” zegt James McCanney dat een grote zwaartekrachtgolf afkomstig van een enorme komeetkern die op korte afstand passeert (zoals Venus) ervoor kan zorgen dat de mantel van de aarde over de kern verschuift, wat leidt tot een Ware Poolverschuiving. Is dit een van de ontbrekende factoren voor een Ware Poolverschuiving op aarde?

A: Eén daarvan

V: (Navigator) Klopt de ECDO-theorie dat er van tijd tot tijd een Ware Poolverschuiving van ongeveer 104 graden plaatsvindt?

(L) Wat is de ECDO-theorie?

(Gaby) Dat is de exotherme ontkoppeling van de kern en de mantel waar we in de vorige sessie naar vroegen.

V: (Gaby) TES (The Ethical Skeptic) heeft een hypothese die op deze klonters gebaseerd is en stelt dat de dynamiek van de aardkern en de aardmantel periodieke rotatie-instabiliteiten veroorzaakt, wat leidt tot verschuivingen van de ware pool.

[Achtergrondinformatie: Exothermic Core-Mantle Decoupling - Dzhanibekov Oscillation (ECDO) Theory]

A: Gedeeltelijk betrokken, ja.

V: (Gaby) Hij stelt dat een verzwakking van de magnetische koppeling tussen de kern en de mantel ervoor zorgt dat warmte uit de kern van de aarde in de mantel terechtkomt, met uitzondering van deze klonters. Hierdoor wordt de rest van de mantel dichter dan de klonters, wat bijdraagt aan:

• Verlies van de huidige invloed op de positie van onze geografische noordpool
  • Stijging van de temperatuur van het zeeoppervlak en van de rotatieas van de aarde
  • Verschuiving in de rotatie van de planeet rond haar maximale as (de dichtere mantel)
  • Toename van de kans op een verschuiving van de ware pool met een as van het gyroscopisch moment op basis van de Afrikaanse klonter.

A: Komt heel dicht in de buurt!

(L) [Het bovenstaande fragment lezend] “...bijdragend aan het verlies van huidige invloed en...”, nou, dat is een beetje wat ze net zeiden, de warmte uit de kern. Dus ik zou zeggen dat dat een bevestiging is van die vraag, en de Cs zeiden destijds dat het heel dicht in de buurt kwam. Oké, dus dat is een ja voor die vraag. Nu, volgende vraag.

(Joe) Wacht even, kunnen we daar even op terugkomen? Die Ethical Skeptic en zijn ECDO-theorie, gaat die ervan uit dat de dynamiek in de aardkern, die klodders en dat soort dingen, de massa van de aarde zodanig verschuift dat er een poolverschuiving plaatsvindt, klopt dat? De aarde moet zichzelf opnieuw stabiliseren langs een andere rotatieas omdat de massa van de aarde is veranderd, en dat zorgt ervoor dat de korst en de lithosfeer verschuiven als gevolg van deze dynamiek. Het kan in principe ongeveer 180 graden of zo verschuiven, waarbij je in feite... de korst en de lithosfeer zouden verschuiven rond de kern en je zou een spectaculaire verschuiving van 104 graden of zo krijgen. Maar dat lijkt niet mogelijk zonder in feite al het complexe leven op aarde uit te roeien. Maar hij suggereert dat dit periodiek om de 6.000 jaar is gebeurd, wat niet...

V: (Joe) Dat lijkt me niet logisch, want dan zou er in de afgelopen zesduizend jaar een uitstervingsgebeurtenis hebben moeten plaatsvinden. En dat gebeurt alleen... dat gebeurt, maar misschien maar eens in de zoveel tijd of aan het einde van een grote cyclus of zoiets?

(L) Ja. Veroorzaakt die poolverschuiving deze enorme verstoring van de lithosfeer?

A: Normaal gesproken niet.

V: (Niall) Het is zeer zeldzaam.

(Gaby) Tenzij er een gigantische komeet naar het zonnestelsel komt.

(L) Ik zou zeggen dat er andere factoren moeten zijn.

(Andromeda) Ja.

(L) Alleen de poolverschuiving zal niet... want het punt is dat de magnetische polen niet noodzakelijkerwijs gekoppeld zijn aan de rotatieas. En het is de rotatieas. Als die drastisch zou verschuiven, zou er een aanzienlijke lithosferische beweging plaatsvinden, maar...

(Andromeda) Daar heeft ‘ie het toch over? De rotatieas. De polen, niet de...

(Gaby) Dat is net als de vraag uit James McCanney's “Principia Meteorologia.” Daarin staat dat een grote zwaartekrachtgolf afkomstig is van een grote komeet zoals Venus, en dat die de mantel om de kern verschuift, maar dan moet het wel een gigantisch hemellichaam zijn dat dichtbij komt.

(L) Ja, maar ik denk dat mensen die de verandering van de magnetische polen in verband brengen met de rotatieas, dat is niet noodzakelijkerwijs...

(Andromeda) Volgens mij verschuiven magnetische polen vrij regelmatig, toch? Ik bedoel, dat is een...

(L) Ja, ze verschuiven en draaien om, en ik bedoel...

(Andromeda) Dat zou op zich al dramatisch kunnen zijn.

(L) Maar kijk, de magnetische polen van de zon draaien om.

(Andromeda) Elke 22 jaar?

(L) Nee, vaker dan dat. Vrij regelmatig.

(Niall en Andromeda) Of elke 11 jaar in een cyclus.

(L) Weet iemand hoe vaak de polen van de zon, de magnetische polen van de zon, omdraaien?

(seeker2seer) Het duurt 11,1 [jaar] voordat 'ie omdraait. Het is een cyclus van 22 jaar, 11 jaar de ene pool, 11 jaar de andere pool.

(L) En dat veroorzaakt geen grote dramatische...

(seeker2seer) Nee. Nee, het is algemeen bekend.

(L) Dus, ja. Oké. We gaan verder met:

(Joe) Waardoor werd United Airlines-vlucht 1093 een paar weken geleden getroffen?

Achtergrond: Een vlucht van United Airlines van Denver naar Los Angeles bevond zich op 36.000 voet boven Utah toen er iets zodanig hard tegen de cockpitruit sloeg dat de piloot gewond raakte en het vliegtuig een duikvlucht maakte richting Salt Lake City. Passagier Heather Ramsey was bezig de zonsopgang te filmen toen er chaos uitbrak. “Een stewardess schreeuwde: ”Ga naar de achterkant van het vliegtuig!“ Toen klonk de stem van de piloot via de intercom: “We hebben slecht nieuws. Het vliegtuig is door iets geraakt.”

De piloten waren gedwongen om 10.000 voet te dalen. Passagiers klampten zich vast aan hun stoelen. “We hielden allemaal onze adem in. Je kon de spanning voelen. Iedereen was bang.” Toen het vliegtuig landde, bloedde de arm van de piloot. De voorruit was gebarsten, één laag was gebroken en er lagen glasscherven verspreid door de cockpit, maar hij slaagde er toch in om het vliegtuig aan de grond te zetten.

United Airlines gaf een korte verklaring af: "United-vlucht 1093 is veilig geland in Salt Lake City om schade aan de meerlaagse voorruit te verhelpen. Er werd een ander vliegtuig ingezet om de passagiers naar Los Angeles te brengen en ons onderhoudsteam inspecteert momenteel het vliegtuig. De NTSB heeft het incident bevestigd en noemt het een “gebroken voorruit tijdens een vlucht in de buurt van Moab.” Ze analyseren nu de radar-, vluchtrecordergegevens en weersomstandigheden. De beschadigde voorruit wordt in hun laboratoria onderzocht.

De FAA zegt dat [de kans op] een botsing met ruimtepuin “minder dan één op een triljoen” is.

A: Meteoriet.

V: (Joe) Zag je het vetgedrukte gedeelte in de beschrijving van de gebeurtenis?

(L) “De FAA zegt dat [de kans op] een botsing met ruimtepuin ‘minder dan één op een triljoen’ is.”

(Joe) Dat is ongeveer hetzelfde als een kogel met een kogel raken. Het was duidelijk geen groot stuk steen. Het heeft het vliegtuig niet vernield of zo, maar hoe groot is die kans? Was dat gewoon puur geluk?

(L) Ja!

(Joe) Was er geen informatie beschikbaar? Het feit dat het boven Moab, Utah was? Moeder aller bommen... Moabieten... [gelach]

(Andromeda) Misschien waren het er een heleboel, en heeft ééntje het maar geraakt. Het lijkt eerder op een schot met hagel.

(Gaby) En iets dat aantrekt.

(Joe) Ja.

(L) Oké, de volgende:

(Joe) Bereidt het Westen zich openlijk voor op een nieuwe grootschalige Europese oorlog, zoals de Russen beweren?

A: Zeer waarschijnlijk. Andere gebeurtenissen zullen waarschijnlijk interveniëren.

V: (Niall) Wat veroorzaakte de dubbele “crash” van een Amerikaans vliegtuig en een helikopter vorige week bij de USS Nimitz in de Zuid-Chinese Zee?

A: Chinese technologische test.

V: (Andromeda) Ik wist het!

(Niall) En het Pentagon zei dat het door slechte brandstof kwam.

(Andromeda) Ja tuurlijk, allebei tegelijk, binnen een half uur?

(L) Wie zei dat het slechte brandstof was?

(Niall) Het Pentagon. In beide toestellen. Trump was op dat moment in de lucht boven het water, op weg naar Zuid-Korea om Xi te ontmoeten. Dus hij heeft Xi ontmoet. Je zag de handdruk. En dat was net gebeurd. [gelach]

(L) Ik snap het!

(Niall) Was orkaan Melissa volledig een natuurlijke gebeurtenis?

V: (Niall) Was het weer zo’n versterkte natuurlijke gebeurtenis?

V: (Niall) Hoeveel procent van de bevolking in de VS bestaat uit psychopaten? [De laatste keer dat we deze vraag stelden was in 2010 en het antwoord was 23%.]

A: 24

V: (L) Dus het is niet zo veel omhoog gegaan.

(Niall) Nee. Maar de bevolking is wel explosief gegroeid.

(L) Maar de bevolking is explosief gegroeid, ja. Dat is veel!

(Niall) Dat is veel. In de VS zijn dat honderd miljoen psychopaten.

(L) Klopt.

(Niall) Nou, we weten niet zeker wat de C's onder “psychopaat” verstaan.

(L) Volgende vraag:

(Niall) Waarom zijn er veel minder seriemoordenaars?

A: Minder wetshandhaving en meer intelligentie. Bovendien, wie valt dat op in een zee van moorden en vermiste personen?

V: (Andromeda) Dus met andere woorden, ze zijn niet verdwenen.

(L) Ze zijn niet verdwenen. Ja, ik denk dat er altijd al seriemoordenaars zijn geweest. Op de grafiek staat “Seriemoordenaars per decennium van eerste moord.” Maar dat weten ze niet echt. Dat is alleen gebaseerd op wat ze weten. En er is zoveel dat ze niet weten.

(Andromeda) Wat ze hebben bijgehouden.

(L) Ja.

(Niall) Waarom werd de Duitse bankier Alfred Herrhausen, voorzitter van de Deutsche Bank en adviseur van de toenmalige bondskanselier Helmut Kohl, in november 1989 vermoord?

(L) Kan ons dat iets schelen?

(Niall) Nou, het was een heel bijzondere bom. Zeer hightech. Dus waarom kan het mij iets schelen? Waarom? Nou, omdat het interessant is!

(L) Oké. Waarom?

A: Wraak.

V: (Niall) Had Napoleon Bonaparte een specifieke levensmissie om de mensheid in het algemeen te helpen?

V: (Joe) Was hij een deep level punctuator... . Iemand afkomstig uit de ondergrondse samenleving?

V: (Joe) Dat suggereert dus dat hij slechte bedoelingen had.

(L) Om chaos te veroorzaken.

V: (Joe) En daar is hij tot op zekere hoogte in geslaagd.

(L) Jazeker.

(Joe) Hij was een stoute jongen.

(Beau) Waarom bombardeert Trump boten in het Caribisch gebied?

A: Olie.

V: (L) Hij wil iets tegen Venezuela beginnen, en dan de olie van Venezuela krijgen. Hij intimideert en bedreigt. Klopt dat?

V: (Andromeda) Provoceren.

(Joe) Maar Maduro heeft aangeboden om de grondstoffenmarkt open te stellen voor Amerikaanse bedrijven. Trump gaf toe dat dat het geval was, maar dat is niet voldoende. Is het omdat ze Maduro zelf niet vertrouwen? Willen ze hem daarom uit de weg hebben?

A: Controle.

V: (L) Ze willen controle over de olie.

(Joe) Controle over hun achtertuin.

(Andromeda) Ze willen het niet eerlijk kopen.

(Joe) Ja, ze willen alles gratis en voor niks.

(Beau) Worden er drugs vanuit Venezuela naar de VS gesmokkeld met die boten die worden aangevallen?

A: Enkele.

V: (Beau) Zijn er onschuldige burgers die niets met drugssmokkel te maken hebben, omgekomen bij deze bombardementen?

V: (Joe) Oh ja, er waren van die vissers.

(Beau) Is Trump zich ervan bewust dat hij opdracht geeft tot het bombarderen van onschuldige burgers?

A: Niet zozeer.

V: (Joe) Omdat hij onzin voorgeschoteld krijgt van zijn...

(L) Ja, hij heeft al die mensen om zich heen die hem niet de waarheid vertellen.

(Beau) Is een directe militaire aanval van de VS op Venezuela op handen?

A: Zeer waarschijnlijk.

V: (L) Maar ik heb net gehoord dat Rusland spullen vervoert, we weten het niet. Waarschijnlijk interessante spullen.

(Andromeda) En China mogelijk ook.

(Niall) Antischeepsraketten.

(L) Nou zeg, we zijn zowaar door alle vragen heen!

(Joe) Zaten er leden van het team dat de moord op Charlie Kirk had gepleegd in het vliegtuig dat na de moord was vertrokken?

V: (Joe) Dit was het vliegtuig dat wordt gevolgd, dat heen en weer vliegt tussen Egypte en de VS, toch?

V: (Joe) En Egypte... betekent dat dat er waarschijnlijk Israëliërs bij betrokken waren, of mensen die banden met Israël hebben?

V: (Joe) En alle Google-zoekopdrachten die sommige mensen hebben gevonden... specifieke zoekopdrachten naar de namen van ziekenhuispersoneel en het ziekenhuis en het Losee-gebouw waar hij werd vermoord... Hebben die allemaal iets te maken met mensen die actief betrokken waren bij het beramen van de moord op Charlie Kirk?

V: (Joe) Dus ze zijn zo dom om daadwerkelijk Google-zoekopdrachten te gebruiken. “Hoe vermoord je Charlie Kirk?” [gelach]

(Niall) “Ziekenhuis, we hebben het juiste ziekenhuis nodig.”

(Joe) ”Grok, hoe moet ik Charlie Kirk vermoorden?"

(Niall) “Over zes weken, waar moeten we Kirk na het schieten leggen? Oké, super!” [gelach]

(L) Oké, voor mij is het genoeg geweest. En jullie?

(meadow_wind) Waarom stond die vraag over de moord en marteling van Yu Menglong er niet bij?

(Chu) Die hebben we gewoon over het hoofd gezien.

(Joe) Yu Menglong?

(Chu) De Chinese acteur waarvan iedereen zegt dat hij ofwel vermoord werd tijdens een satanisch ritueel of...

(Niall) Ik weet het niet. Ik ken het gerucht dat de Chinese communistische partij betrokken is bij het in de doofpot stoppen van de verdwijning en moord op Chinese acteurs om onbekende redenen. Is dat waar?

V: (L) Meer krijgen we nu niet.

(Joe) Ze moeten de boel onder controle houden.

(L) En daar hebben we Harmony99. Ben je in Jamaica?

(Andromeda) Hij leeft!

(Harmony99) Ja, ik leef nog.

(Joe) We maakten ons zorgen over je.

(L) En hoe was het?

(Harmony99) Nou, waar ik was, had ik alleen last van de wind van een tropische storm. Ik was niet in de buurt van de plek waar het oog het eiland bereikte. Ik was misschien zo'n 150 kilometer verwijderd van de plek waar het oog aan land kwam.

(L) Nou daar ben ik blij om, want we maakten ons zorgen en we dachten aan je.

(Harmony99) Ja, ik maakte me ook zorgen, omdat ze op een gegeven moment zeiden dat de storm door de stad waar ik woon, zou trekken.

(Joe) Heb je de kans gehad om naar buiten te gaan? Heb je gezien hoe erg het is, ik bedoel...?

(Harmony99) Heel, heel, heel erg. Het lijkt alsof het een bom of een tsunami was, een bom of zoiets. Maar er zijn nu mensen hier die beseffen dat het niet natuurlijk was. Ik hoor dus van mensen ter plekke dat ze de autoriteiten niet vertrouwen. Ze zeggen dat het lijkt alsof... het niet natuurlijk was. Dus op basis van wat de C's zeiden, is bevestigd wat de meeste mensen zeggen. Omdat ze ons informatie gaven, zoals dat het met een snelheid van zo'n 9,5 km/u raasde. En toen uiteindelijk het eiland werd bereikt, versnelde het tot ongeveer... het versnelde snel. Dus mensen hier merkten dat er iets niet in de haak was.

(L) Ja. Nou, ik keek ernaar en het zag er eng uit. Ik heb nog nooit zoiets gezien.

(Harmony99) Maar wat we horen, is dat ze nadenken over een van de locaties. Ze denken aan een slimme stad.

(Niall) Ja, dat hoorde ik ook.

(Harmony99) Ja. Dus ze denken na over wanneer ze het gaan omtoveren tot een slimme stad, en in 2024 heeft de regering een rampenfondsverzekering afgesloten bij de Wereldbank, zodat ze bij een ramp een uitkering krijgen. De verzekering werd in 2024 afgesloten en de orkaan kwam in 2025. Dus mensen zijn erg wantrouwig.

(Niall) Ja, en met reden.

(L) Goed.

(Joe) Ik heb nog één vraag. In de vorige sessie zeiden ze dat het allemaal “vreemder dan jullie je voor kunnen stellen” zou worden. Aangezien Andromeda destijds zei dat ze zich heel veel vreemde dingen kan voorstellen, moeten we er goed op letten dat we niet zo afgestompt zijn geworden dat we het gemist hebben. Dat het echt vreemd is geworden.

(L) Jij gaat ervan uit dat het al gebeurd is.

(Joe) Dat bedoel ik, ik vraag het me af [gelach], omdat we dingen zo normaal zijn gaan vinden.

A: Afwachten maar!!! Tot ziens.

EINDE VAN DE SESSIE

Back
Top Bottom