Sessie van 19 oktober 2024

Laurs

The Living Force
FOTCM Member
Dit is de Nederlandse vertaling van de sessie van 19 oktober 2024. Commentaren en ideeën kunt u op de originele thread van de sessie plaatsen.

Sessie van 24 oktober 2024

Laura en Andromeda aan het bord

Niall, Joe, Gaby, Ark, Chu, Scottie, Princess Leia, Bella, Falkor

Aanwezige FOTCM-leden via Zoom:

3DStudent, A Jay, Adobe, Aeneas, Aiming, Alana, Alejo, Aliana, Altair, aluminumfalcon, anartist, AndrewMn, Anthony, Approaching Infinity, Arwenn, Aya, Bluefyre, Bo, Bobo08, Breton, Carl, Cosmos, Deliverance, dugdeep, Eboard10, Ellipse, Ennio, fabric, Faith, finduilas495, France, Glenn, goyacobol, Harmony99, herondancer, Hesper, Hesperides, iamthatis, irjO, iscreamsandwish, Jacques, JeanneT, JEEP, Jefferson, Jenn, Joanne, Josi, Juba, Kari Baba, keyhole, KJN, Konstantin, korzik18, Laurs, Learner, Lilou, Loreta, LQB, Luc, Luis Miguel, Maat, Madara Horseman, maiko, marek760, Mari, Mark, Mike, Mililea, Miracle, mkrnhr, msante, Natus Videre, Navigator, Neil, Nicholas, Nienna, Obi, Ollie, OrangeScorpion, Oxajil, Pecha, Posibility of Being, Puma, RedFox, Redrock12, Regulattor, Ryan, Ryu, Saman, seek10, seeker2seer, Stoneboss, sToRmR1dR, T.C., Thorbjorn, Timótheos, Tristan, Vulcan59, whitecoast, Windmill Knight, Ysus, Z…, Zim

V: (L) Nu ga ik iedereen iets vertellen. Ik heb nog niet tegen iedereen hier gezegd waar ik de hele dag mee bezig ben geweest, maar zoals sommigen van jullie zich misschien herinneren, is het vandaag de sterfdag van Pierre. En voor mij is het gewoon... een moeilijke dag geweest. De kinderen gingen naar het graf om bloemen neer te leggen, maar ik ging niet omdat ik zijn naam niet op een steen gekerfd wil zien omdat het dan te echt is. En toen las ik eerder vandaag een artikel dat ik op X (Twitter) had gezet over bijna-doodervaringen, en ik begon te denken dat ik echt zou willen proberen om met Pierre te praten. Dat zou ik echt fijn vinden. En dus dacht ik, nou ja, ik vraag me af of ik het vermogen om dat te doen ben kwijtgeraakt omdat ik zoveel jaren met C's ben bezig geweest. Maar hoe dan ook, ik wil het proberen. Wat vinden jullie ervan? Ja? Ik bedoel, het hoeft niet al onze tijd te kosten, maar ik zou het graag willen proberen.

(Joe) Praat je niet gewoon met de C's en zij zorgen voor...

(L) Nou, ik wil proberen om rechtstreeks met Pierre te praten en soms is dat niet altijd gemakkelijk, omdat het afhangt van de energie van de persoon en zo, maar ik voel Pierre hier al de hele dag en dus wil ik het echt proberen. En als jullie allemaal het geduld hebben om dat te doorstaan, want dat kan soms een langdradig proces zijn en soms werkt het niet... Ik wil het graag proberen. En geen zorgen: ik heb jullie vragen hier voor het geval we eraan toekomen, maar... Dus, intentie, intentie. Pierre. Pierre, ben je daar? En kun je met ons communiceren?

[Letters komen heel erg langzaam]

A: Het is zo fijn om eindelijk met je te kunnen praten

V: (L) Allereerst, we missen je heel erg, heel erg, ik bedoel bijna continu en we willen weten of het goed met je gaat. Gaat het goed met je?

[De volgende antwoorden van Pierre werden ook zonder interpunctie gegeven, dus die zijn zo gehouden, maar voor de leesbaarheid op aparte regels gezet]

A: Ik ben meer dan oké

Ik ben in vrede en vreugde

Geen pijn of kwalen meer

Ik ben tevreden dat alles was zoals het moest zijn

V: (L) Je bedoelt... Ik bedoel dat ik het vreselijk vond dat we je niet konden redden.

A: Niemand kan een ander redden

V: (L) Waarom was er zo'n groot contrast tussen wat je bewust verkondigde - dus, dat je wilde leven en dingen doen - en blijkbaar het uiteindelijke resultaat?

A: De beslissing om te vertrekken was al in een vroeg stadium genomen

Geef jezelf niet de schuld

De lichaam-geest kan heel blind en angstig zijn

V: (L) Toen ik op de 18e naar je kamer ging om met je te praten en jij buiten bewustzijn was, hoorde je me toen ik je vroeg om gewoon los te laten omdat ik het niet kon verdragen om je te zien lijden?

A: Ja, ik was niet zo buiten bewustzijn als het leek

V: (L) Hoe weten we dat jij het echt bent, Pierre?

A: Ik kan niets bewijzen, maar ik zal proberen binnenkort een teken te geven

Ga daarnaar op zoek

V: (L) Hoe is het op de plek waar je bent?

A: Prachtig zoals in de Provence maar ik weet dat dit tijdelijk is

V: (L) Waarom is het tijdelijk? Weet je dat?

A: Niet precies ik weet het gewoon.

V: (L) Kwam je verlichte wezens tegen toen je de overgang maakte?

A: Ja en ook Mamie Bonjour

V: (L) Heeft iemand anders nog vragen?

(Joe) Neemt Pierre 4D op enigerlei wijze waar?

(L) Kun jij 4D waarnemen?

A: Nu niet

V: (Joe) Heeft hij een lichaam van welke aard dan ook?

A: Ja zoals het vroeger was

V: (L) Dus eigenlijk een soort lichaam dat weer gezond is van de tijd voordat je ziek werd?

A: Ja

V: (Joe) Voelt Pierre's ervaring daar meer echt dan hier?

A: Oh ja alles is helderder en intenser

V: (Joe) Is hij zich bewust van zijn 5D-zelf?

V: (Joe) Hoe neem je dat waar? Is het een ander deel van jezelf of een aparte entiteit?

A: Ik ben nu één met mezelf

V: (L) Betekent dat dat je voorheen in conflict was met jezelf?

V: (L) Maar hoe moet het dan met al onze projecten die we nog zouden ondernemen? We hadden zoveel dingen die we zouden gaan doen. Hoe moeten we die nu doen?

A: Je zult doen wat nodig is

V: (L) Kun je een blik van bovenaf op onze wereld werpen, de wereldwijde gebeurtenissen, en daar commentaar op geven?

A: Voor velen nadert groot leed

V: (L) Nou, zal dat iets veranderen?

A: Uiteindelijk

V: (Joe) Is hij blij dat hij daar is en niet nog steeds hier? Is hij daar beter af?

(L) Nou, hij lijdt niet. Ik kon zijn lijden niet verdragen.

(Joe) Nee, maar ik bedoel buiten dat, weet je? Het zou anders kunnen zijn.

(L) Nou, de gebeurtenissen komen op een punt waar het zal zijn “gezegend is hij die stierf!”

(Joe) Dat dacht ik ook, ja. Waarschijnlijk.

De nieuwe wereld zal heel anders en beter zijn.

V: (L) Iemand anders?

(Andromeda) Ben je er ooit achter gekomen of je in dit laatste leven de reïncarnatie was van de vader van Mamie Bonjour?

A: Nee dat was ik niet maar andere keren was ik nauw met haar verbonden

V: (L) Dacht hij dat hij de vader van zijn grootmoeder was?

(Joe) Dat is wat hij dacht.

(Andromeda) Daarom zorgde hij voor haar. Hij voelde dat hij haar koste wat het kost moest beschermen.

(Chu) Hij stierf toen Mamie vier jaar oud was.

(Joe) Is hij zich bewust van al zijn vorige levens?

V: (Joe) Nou...

A: Ik hou van jullie allemaal en heel erg bedankt voor het tolereren van al mijn conflicten en dingen die ik deed die kwetsend waren

Ik moet gaan

Tot ziens voor nu

V: (Joe) Waar moet hij heen? Waar ben je gebleven, Pierre? Kom terug!

(Andromeda) Hij heeft een afspraak.

(L) Hij is vast gaan zeilen.

(Niall) Of met Pedro wandelen.

[Korte pauze]

V: (L) Nou, ik denk dat we verder moeten gaan met de show, toch? Goed. Sla, tomaat...

A: Goedenavond. Profelliaea van Cassiopaea.

V: (L) Ik vergat de geluidsopname aan te zetten. Vandaag is het 19 oktober 2024. De gebruikelijke club is aanwezig behalve PoB die ergens op bezoek is. Oké, we hebben vragen. Vraag nummer één:

(Ellipse/Navigator) Waren er technologische of omgevingsfactoren die het ongebruikelijke gedrag van orkaan Helene kunnen verklaren, zoals zijn kracht in het binnenland en in bergachtige gebieden?

(L) Nou stel je een samengestelde vraag. Niet doen! Oké, dan vragen we eerst: Waren er technologische factoren die het ongewone gedrag van orkaan Helene konden verklaren, zoals zijn kracht in het binnenland en in bergachtige gebieden?

A: Niet veel, hoewel er seeding werd toegepast.

V: (L) Waren er omgevingsfactoren betrokken bij het ongewone gedrag?

A: Alleen de algemene malaise van de aarde. Denk aan alle soortgelijke recente [sic] gebeurtenissen.

V: (L) Dus met andere woorden, dingen als overstromingen die overal elders gaande zijn, dus wat er in North Carolina gebeurde was gewoon onderdeel van iets dat iedereen ter wereld te verduren kreeg?

(Joe) Wat ik herhaaldelijk heb gezegd, keer op keer, op het forum...

V: (Andromeda) Moessons

(Joe) Die overstromingen die we de afgelopen jaren eigenlijk wel elke maand voorbij hebben zien komen in onze videoverslagen over aardeveranderingen, die bijna altijd gedomineerd worden door overstromingen en dat soort dingen, zware neerslag... Is dit een manifestatie van waar ze het jaren geleden over hadden, over een gordel of een band van zware neerslag, zoiets als de moessongordel die verder naar het noorden trekt? Is dat de oorzaak van veel van die overstromingen?

A: Absoluut. En het is een voorbode van het begin van koudere tijden.

V: (Joe) Ik bedoel, ze zeiden jaren geleden al dat dat in wezen is wat er gaat gebeuren. Dit is opwarming van de aarde en het wordt niet veroorzaakt door de mens. Het maakt deel uit van de opwarmingscyclus op het noordelijk halfrond en deze regenzone heeft de neiging om te verschuiven naar warmere oceanen en warmere delen van het halfrond. Hij verschuift dus naar het noorden en er valt veel meer neerslag over de gordel op het noordelijk halfrond, verder naar het noorden, naar Noord-Afrika, naar Europa - niet gelijkmatig, maar hier en daar op plekken zware regenval. En uiteindelijk valt het als sneeuw rond de pool in het noordpoolgebied, wat dan een plotselinge groei van ijskappen veroorzaakt.

(L) Oké...

(Joe) Koude temperaturen, zoals deze winter?

A: Wacht maar af. Het is maar goed dat jullie isolatie hebben aangebracht!

V: (Scottie) Ik maakte geen grapje toen ik zei dat we dingen altijd op tijd afkrijgen. [Gelach] Dus het feit dat we gisteren klaar waren met het super isoleren van onze zolder was geen toeval. Het betekent dat het deze winter koud wordt.

(Joe) Daarom dacht ik er ook aan. Het was mijn idee.

V: (L) Oké:

(Ellipse) Wat is het geschatte dodental van orkaan Helene?

A: Ongeveer 2.600.

V: (Niall) Dat plaatst ‘m in de top vijf van ergste orkanen ooit - erger dan Katrina.

(L) Toen het de bergen bereikte, was het niet echt een orkaan. Het was gewoon een...

(Niall) Een moesson. Een stortvloed.

(L) Ja, een stortvloed. Want tegen de tijd dat het...

(Andromeda) Niemand had het verwacht.

(L) ...over zo'n groot landgebied trekt, zal het zijn orkaankracht verliezen. Ik bedoel, orkanen verliezen hun kracht als ze land naderen.

(Joe) De C's zeiden dat er “seeding” werd gebruikt tijdens deze orkaan. Zorgde die seeding ervoor dat de orkaan sterker werd?

A: Niet echt. Beide recente orkanen waren niet zo krachtig qua windkracht als werd gerapporteerd.

V: (Joe) Juist. Dus orkaan Helene was relatief normaal of zelfs zwak. De orkaan trok over Florida maar dumpte vervolgens al die regen op North Carolina, wat te maken heeft met het verzadigen van de atmosfeer met veel water, wat weer andere oorzaken heeft. Maar orkaan Milton joeg iedereen de stuipen op het lijf door binnen een dag te intensiveren van categorie één naar categorie vijf, min of meer, en iedereen riep: “Oh mijn God!” en meteorologen zaten te janken en zo. [Gelach] Maar toen ik hem zag passeren, bleek hij aan land te komen als een categorie 1-storm. Maar goed, wat voor soort technologie werd er gebruikt voor seeding? Vergelijkbaar met de seeding van regenwolken?

V: (Joe) En dat werd voor beide orkanen gebruikt [“Helene” en “Milton”]?

V: (Joe) Dus dat heeft bijgedragen aan de regenval?

V: (L) Dus ze willen echt overstromingen. Ze willen alles vernietigen en kapot maken?

V: (L) Oké. Volgende vraag op onze lijst:

(benklerk) Hoe sterk zou een klasse X-zonnevlam moeten zijn om ons technologienetwerk uit te schakelen?

A: X plus 5

V: (L) En wat is dat? Nou, oké.

(benklerk) Wat is het procentuele verschil tussen de huidige sterkte van het magnetische veld van de aarde en de Carrington-gebeurtenis [geomagnetische storm van 1859] op basis van het wereldwijde gemiddelde?

(L) Dit is geen duidelijke vraag. Wil je vragen: Is er een verschil in de huidige sterkte van het magnetisch veld van de aarde vergeleken met de periode waarin de Carrington-gebeurtenis plaatsvond?

(Andromeda) Ja, ik denk dat hij dat bedoelde. De gemiddelde waarde toen vergeleken met de gemiddelde waarde nu.

(L) Oké, wat is het procentuele verschil tussen de huidige sterkte van het magnetisch veld van de aarde vergeleken met de periode waarin de Carrington-gebeurtenis plaatsvond?

A: 13 procent minder.

V: (Andromeda) Nu.

(L) En ik vraag me af: wat hebben we eraan dat we dat weten?

(Joe) Niet veel. Alleen dat als er een zonnevlam op het niveau van de Carrington-gebeurtenis zou zijn, dan zouden we met een Carrington-gebeurtenis te maken hebben.

(Niall) Of niet, want onze huidige technologische infrastructuur is beter beschermd. Dus er is een krachtigere vlam nodig, toch?

(L) Ik denk dat we technologisch extreem kwetsbaar zijn. Niet alleen gezien de onderlinge verbondenheid en kwetsbaarheid van ons systeem, maar ook gezien het feit dat de hele infrastructuur - in de VS zeker, en elders, ik weet het zeker - zo verslechterd is. Ze geven al dat geld weg, ze geven al die apparatuur weg. Maar de Amerikanen zelf hebben niets meer! Het is gewoon belachelijk. Oké.

(Chu) Op de chat legde iemand uit dat de klasse van zonnevlammen kan variëren van één tot vijf. Zonnevlammen kunnen beginnen bij één klasse en dan in kracht toenemen, en de vlam die de Carrington-gebeurtenis veroorzaakte, werd geclassificeerd als X45.

V: (L) Oké, volgende:

V: (ScioAgapeOmnis) Wat is het procentuele verschil in magnetische veldsterkte boven Noord-Amerika vergeleken met Rusland?

(L) En dan staat hier een fragment van een sessie uit 2014:

Sessie van 21 juni 2014

(Data) Vandaag heb ik een berekening gemaakt van het magnetisch veld van de aarde. In slechts zes maanden van 2014 is het magnetisch veld in Noord-Amerika met 10% verzwakt. Het is verzwakt met 6 microtesla, met een gemiddelde magnetische veldinductie van 60 microtesla. En dit is ALLEEN boven Noord-Amerika. In Rusland en China lijkt het magnetische veld iets sterker te zijn geworden.

(L) Dus het verzwakt vooral boven Noord-Amerika? Maakt dat enig verschil?

A: Oh, zeker wel!

V: (L) En wat maakt dat verschil uit?

A: Wacht maar af!

V: (Perceval) Is er een verband tussen de verzwakking van het magnetisch veld en de grotere kans dat er meteorieten vallen of ruimteobjecten worden aangetrokken?

A: Of geologische activiteit!

V: (Chu) Op het nieuws lijkt het erop dat de pool zich in de richting van Rusland beweegt... Siberië.

(L) In 2014 was het verschil dus 10 procent. Dus misschien moet de vraag vanuit dit oogpunt worden geformuleerd. Is dat verschil er nog steeds?

A: Hetzelfde maar ligt 3 tot 7 procent hoger.

V: (L) Jullie bedoelen hetzelfde verschil tussen de sterkte van het magnetische veld boven Amerika en Rusland, is dat…?

A: Ja.

V: (L) Maar het verschil is… oké.

(Navigator) Hoeveel mensen buiten het forum zijn bekend met het Cassiopaea-materiaal en hebben voldoende moeite gedaan om de basisconcepten te begrijpen?

A: Vele duizenden.

V: (Approaching Infinity) In 1995 zeiden jullie: “V: (L) Welk niveau van wezens zorgt voor goddelijke interventie? A: Vierde tot zevende.” Betekent dat dat het elk van die niveaus zou kunnen zijn?

V: (Approaching Infinity) ...of komt de goddelijke interventie van al deze niveaus tegelijkertijd?

A: Niet noodzakelijkerwijs.

V: (Approaching Infinity) Ik dacht aan de goddelijke interventie die Trump onlangs redde tijdens de moordaanslag. Het werd toegeschreven aan zijn hogere zelf en ondersteund door grootschalige gebeden. Ik vraag me af hoe dit in het bovenstaande plaatje past. Betekent dit bijvoorbeeld dat dit een voorbeeld was van interventie van de zesde densiteit?

A: Nee.

V: (L) Dus het was voornamelijk vierde en vijfde densiteit plus toegevoegde menselijke energie?

V: (L) Oké. Nu, hier is een vraag van Z... Ben je er deze keer?

(Chu) Volgens mij niet.

(L) Hij is niet aanwezig bij de bijeenkomsten, maar hij stelt wel graag zijn vragen. Toch? Misschien ben ik niet geïnteresseerd in het beantwoorden van zijn vragen omdat hij niet de moeite neemt om te komen opdagen. Wat vind je daarvan? [Gelach]

(Joe) Ik heb nog een vraag.

(L) Goed.

(Joe) Dus, door de jaren heen hebben de C's herhaaldelijk gezegd, “Leun achterover en geniet van de show.” Dat weet je toch nog wel?

(L) O ja! Meer dan eens.

(Joe) Meer dan één keer, en soms gewoon aan het einde van de sessie. Gezien het feit dat er op dit moment een aantal niet zo leuke dingen op de wereld gebeuren, vooral in bepaalde regio's, en de voorspellingen dat het nog erger zou kunnen worden... Weet je, Pierre noemde net zoiets, en de C's zeiden dat een heleboel mensen het niet zouden overleven en zo, dat er een zuivering moet komen en zo... In welke context zouden we alle dingen die nu gebeuren, en wat er nog meer zou kunnen gebeuren, kunnen bekijken om te genieten van zo’n soort show?

(L) Genieten?!

(Joe) Ja, ze hebben het zo vaak gezegd, dat het woord “genieten” wel iets anders moet betekenen dan de letterlijke interpretatie van de derde densiteit.

(L) Ja, hoe kunnen we genieten van al die verschrikkelijke…

(Joe) We bespreken het op het forum (de thread "Enjoying The Show" As The World Burns) en zijn min of meer tot een soort idee gekomen van wat het volgens ons betekent, maar ik vraag me af of er meer achter zit.

A: Het doel was om de kosmische aard van dit spektakel over te brengen en jullie er allemaal aan te herinneren dat je NIET je lichaam bent!

V: (L) Ik zou zeggen dat ze dat wilden benadrukken.

(Niall) Ja.

(Joe) Omdat er nog steeds een element van lijden is dat meer omvat dan alleen lichamelijk lijden. De mensen die op dit moment lijden,

(L) Nou, ik denk dat velen van ons lijden alleen al door het besef van wat er gaande is. Ik bedoel, je hart bloedt.

(Joe) Dat ook. Dat staat los van degenen die direct lijden. Dus we hebben die kosmologie dat we niet ons lichaam zijn, en dat het deel uitmaakt van een groots plan, en al die verschillende dingen, maar het is nog steeds moeilijk om ervan te genieten.

(L) Ik denk dat wat ze net zeiden, bedoeld was om ons daaraan te herinneren. Dus jullie denken niet dat we echt gaan genieten van wat er gebeurt?

A: Nee, wie zou dat kunnen? Maar je hebt een breder perspectief dat dit allemaal gebeurt met een reden. Het is om de balans te herstellen. Zie het als de legendarische strijd tussen de Zoroastrische Ahriman en Ahura Mazda. Hoewel het niet zo eenvoudig is als daar wordt afgebeeld, komt het concept dicht genoeg in de buurt.

V: (L) Kent iedereen het verhaal van Ahriman en Ahura Mazda uit de Zoroastrische kosmologie? Zal ik het vertellen? Het verhaal is dat Ahriman en Ahura Mazda, die min of meer gelijken waren, overeenkwamen dat ieder voor een bepaalde tijd over de aarde zou heersen.

(Andromeda) 2.600 jaar of zoiets?

(L) Ja, iets van 3.000 of 9.000 jaar. Ik weet het niet meer. Dat moet ik nakijken. En daarna zouden ze van plaats verwisselen. Er waren perioden waarin Ahura Mazda over de aarde heerste en alles gebeurde, bij wijze van spreken, binnen het kader van dienstbaarheid aan anderen. En tijdens de perioden van Ahrimans heerschappij stortte alles in verschrikkingen. En men veronderstelde dat Ahriman zei dat hij uiteindelijk zou winnen, terwijl Ahura Mazda zei dat de overwinning uiteindelijk aan hem zou toekomen. En natuurlijk waren de Zoroastriërs overtuigd van Ahura Mazda's uiteindelijke overwinning, maar je kreeg de indruk dat er eigenlijk geen...

(Andromeda) Geen echte winnaar in deze krachtmeting...

(L) Ja, dat alles misschien niet zo in elkaar zit als de Zoroastriërs dachten, vol vertrouwen in de uiteindelijke overwinning van Ahura Mazda en dat alles perfect zou zijn: schoonheid en licht, regenboog, eenhoorns en zo. Maar dat was slechts een kosmische factor in de cyclus van gebeurtenissen. Wat betekent dat we nu in een proces van herbalancering zitten omdat de dingen zo slecht zijn geworden, zo corrupt en verkeerd, dat er een zuivering nodig is om alles weer op de rails te krijgen. Denk eens aan sommige van die liberale achterlijken. Denk je dat die geherprogrammeerd kunnen worden om redelijker te worden? Iemand? Denkt iemand dat? Nee.

(T.C.) Eigenlijk wel, want ik denk dat als ze in de media horen dat ze zich anders moeten gedragen, ze dat ook zullen doen. Maar dat is slechts mijn mening, ik kan het mis hebben.

(L) Ik denk niet dat ze geherprogrammeerd kunnen worden. Ik denk dat ze... oh, het is gewoon een verschrikkelijke situatie! Hoe dan ook, sommigen onder hen kunnen dat zeker, maar ik denk dat er een aantal hardnekkigen zijn die gewoon niet in staat zijn om te veranderen. Oké, volgende vraag.

(Chu) Z... is er.

(Z...) Hoi. Hoi. Kunnen jullie me horen? Ik drukte op de muteknop en werd uit de Zoom-meeting gegooid, maar nu ben ik er weer.

(L) Ik kan je niet zien. Ik zie alleen een foto.

(Z...) Oké.

(Andromeda ) We hebben bewijs nodig! [Gelach]

(L) Ik heb bewijs nodig dat jij het bent! [Gelach]

(Z...) Oké. Ik zoek even uit hoe ik de video aankrijg.

(Andromeda) Daar is 'ie.

(L) Oké. Je bent het echt. Ik geloof je nu. [Gelach] [Z'n camera gaat weer uit] Zet de video weer aan! Wil je dat ik met je praat? Dan wil ik je kunnen zien. [Gelach]

(Z...) Oké.

(L) Dus je wilt dat ik een vraag over drugs stel, hè? Toch? [Gelach] De rode vliegenzwam [Amanita muscaria], is dat geen psychedelische paddenstoel?

(Z…) Tot op zekere hoogte, volgens mijn onderzoek. Het is kennelijk niet zo psychedelisch als de “magische” paddestoelen.

(L) Ja? Goed.

(Z...) Tenzij je het verkeerd bereidt.

(L) Oké. Hier is de vraag:

(Z...) De rode vliegenzwam (Amanita muscaria) was blijkbaar het belangrijkste hulpmiddel van Siberische en Noord-Europese sjamanen. Sindsdien wordt deze door de machthebbers, inclusief het Vaticaan, verguisd, wat zeer verdacht is. In zijn boek “Microdosing Amanita” beschrijft Baba Masha, MD...

(L) Is dit een echt persoon?

(Z...) Ja, maar ik betwijfel of haar naam een pseudoniem is of... want het klinkt heel vreemd.

(L) Toe maar, Baba Masha...

(Z...) ...onthult de resultaten van een klinische studie waarbij meer dan 3.000 mensen gedurende meerdere jaren werden gevolgd. Ze rapporteerden allemaal een significante verbetering voor een aantal verschillende aandoeningen. Dit wordt nog steeds beschouwd als subjectief bewijs en er zijn nog steeds geen goede dubbelblinde onderzoeken. Geen enkele serieuze wetenschapper wil met het onderwerp aan de slag vanwege de extreem slechte reputatie van vliegenzwam. De vraag is dus: helpen microdoses van de rode vliegenzwam echt om de slaapcyclus te herstellen en een rustgevende, kwalitatief goede slaap te bereiken?

(L) Kun je het voor dit doel gebruiken?

A: Over het algemeen wel.

V: (Z...) Zo ja, tegen welke prijs?

(L) Je bedoelt, zijn er nadelen?

(Andromeda) Bijwerkingen?

(Z...) Precies. Of is er een soort esoterische prijs die we moeten betalen?

A: Heel laag en gemakkelijk in evenwicht te brengen.

V: (Z...) Helpt tinctuur van de rode vliegenzwam, uitwendig aangebracht op aangetaste ledematen, echt bij neuromusculaire ziekten zoals wordt beweerd?

V: (L) Wil je nog iets anders weten over dit onderwerp?

(Z...) Nee. Is het goed als ik er een thread over open op het openbare forum, voor onderzoeksdoeleinden en....?

(L) Ik zie niet in waarom niet. Ga je gang.

(Joe) Als je het in dat verband doet, voor medische...

(L) Ja, zorg ervoor dat mensen zich realiseren dat het in het kader van medisch onderzoek is. Oké?

(Z...) Natuurlijk, dank je!

(L) Oké. Probeer volgende week op tijd te komen. [Gelach]

(Z...) Ik was op tijd en zat op het puntje van m'n stoel om mijn vraag te stellen, maar toen drukte ik op de muteknop en - poef! Ik werd uit de Zoom-meeting gegooid. [Gelach]

(L) Oké. Dus we hebben onze vragen afgerond en een paar extra vragen gesteld. Eens kijken, hoe laat is het?

(Joe) Wat is het optimale vitamine D-gehalte voor mensen zoals wij in nanogram per milliliter?

A: Verschilt van persoon tot persoon.

V: (Joe) Zou je redelijkerwijs kunnen zeggen dat de officiële optimale waarden voor iedereen te laag zijn?

V: (Joe) En is er enig gevaar van het innemen van een te hoge dosis, afhankelijk van de persoon?

A: Mogelijk, maar het zou erg hoog moeten zijn.

V: (T.C.) Kan ik daar commentaar op geven?

(L) Ja.

(T.C.) Ik ga proberen het te vinden, maar ik herinner me dat archeologen een paar jaar geleden het lichaam van een heel vroeg mens vonden, misschien 10.000 tot 20.000 jaar oud. En op de een of andere manier stelden ze vast dat hij gestorven was aan een overdosis vitamine D. Het kostte ze veel tijd om erachter te komen waardoor zijn vitamine D-gehalte zo hoog kon zijn. En ik ben er vrij zeker van dat ze tot de conclusie kwamen dat hij regelmatig de lever van een of ander dier moet hebben gegeten. Ik zal kijken of ik dat kan vinden, en als dat lukt, zal ik het in de thread van de sessie op het forum zetten.

(L) Nou, dat is interessant.

(Andromeda) Ja. Misschien werd het niet goed verwerkt, of zoiets.

(Ryan) Maar lever bevat veel vitamine A, en het was voor primitieve mensen veel gemakkelijker om veel vitamine A binnen te krijgen door lever te eten.

(L) Ja. Nou, ik denk dat de oude hominiden ook het vermogen hadden om vitamine C te produceren, maar dat we dat op de een of andere manier zijn kwijtgeraakt, dus het vitamine C-gehalte moet constant worden aangevuld om er echt genoeg van te hebben. Dus als iemand daar iets over kan vinden, ben ik geïnteresseerd.

(Gaby) Door het urinezuur ....

(Z...) Honden en katten kunnen het [vitamine C] synthetiseren.

(L) Ja, honden en katten wel, maar mensen niet. Dus moeten we het uit voedsel halen of supplementen nemen waar het in zit. Oké. Ik denk dat we lang genoeg bezig zijn geweest. We hebben een dubbele sessie gedaan vanavond. Is er iets dat we hadden moeten vragen maar niet hebben gedaan dat we nu moeten weten?

A: Let op de slotopmerkingen. De situatie wordt nu echt meer intens. Er zijn gestoorde figuren die op machtsposities zitten. Tot ziens.

V: (L) Nou, dat is fijn! Ja. De slotopmerkingen van de laatste paar sessies of iets dergelijks?

(Andromeda) Ja.

(L) Want ze zeiden eigenlijk... Weet je nog de vorige keer, ik geloof dat ze ons vertelden dat het explosief zou worden?

(Chu) Explosieve onthullingen en gebeurtenissen.

(L) En verdomd, elk nieuwskanaal op Twitter of wat dan ook begon [na die sessie] het woord “explosief” te gebruiken. Ze hadden het over de orkaan, “explosieve” ontwikkeling, “explosief” dit, “explosief” dat. Mijn God, het was bizar. Alles was echt explosief. Dus ik denk dat de situatie explosief zal blijven.

(Gaby) En de Amerikaanse verkiezingen zijn over een paar weken.

(Andromeda) Ja, de verkiezingen staan voor de deur.

(L) Ja, er zijn nog 15 dagen te gaan of zoiets? Of is het 16? Bij deze verkiezing is natuurlijk niet iedereen rechtstreeks betrokken, maar toch. Oké, kinders, het is bijna bedtijd voor mij, dat weten jullie.

EINDE VAN DE SESSIE

Trending content

Back
Top Bottom