Sessie van 28 juni 2025

Laurs

The Living Force
FOTCM Member
Dit is de Nederlandse vertaling van de sessie van 28 juni 2025. Gelieve opmerkingen op de originele thread van de sessie te plaatsen.

Sessie van 28 juni 2025

Laura en Andromeda aan het bord

Niall, Joe, Gaby, Ark, PoB, Chu, Scottie, Bella, Falkor

Aanwezige FOTCM-leden via Zoom:

3DStudent, A Jay, Adobe, Aeneas, Aimarok, Aiming, Alana, Alejo, Aliana, Altair, aluminumfalcon, Anamarija, Anartist, Ant22, Approaching Infinity, Aragorn, Aya, Beau, bluefyre, Bobo08, brandon, Breton, Carl, cassandra, Cosmos, Deliverance, dugdeep, Ellipse, Ennio, Expedition26, fabric, Finduilas495, France, Gawan, genero81, Glenn, gottathink, goyacobol, Gwenllian, Harmony99, Herondancer, herperides, Hesper, honzap, iamthatis, irjO, IronFloyd, Iscreamsandwish, Jacques, Jeanne T, JEEP, Josi, Juba, Kinyash, KJN, Konstantin, Laurs, Lilou, Lilyalic + partner, Loreta, LQB, luc, Luis Miguel, Maat, maiko, marek760, Marin, Mark, Mark7, Martina, Mike, Mikkael, Mililea, Miracle, Mrs. Peel, msante, Natus Videre, Navigator, Nicholas, Nienna, Obi, Ollie, Orangescorpion, Oxajil, PopHistorian, Puma, Redrock12, Regulattor, Ryan, ryu, Saman, seek10, seeker2seer, Steph_Rivers, Stoneboss, sToRmR1dR, T.C., thorbiorn,Timotheos, Tristan, Tuatha de Danaan, Turgon, Uperios, voyageur, vulcan59, Windmill Knight, Yas, Ysus, Zar.

V: (L) Wat is het vandaag? Vandaag is het 28 juni 2025. Een zaterdag. En we zijn met het normale setje [Overzicht van aanwezigen] En alle hondjes. Behalve Luna, die slaapt. Ons kleine hondje Luna is ziek, dus het was een beetje verontrustend vandaag. Dus moest ik alle vragen die werden uitgekozen nog eens doorlezen. Blijkbaar waren er nog meer vragen die niet op de lijst stonden. Dus… Ik weet ‘t niet. Nou, laten we maar meteen beginnen aangezien we vorige maand geen sessie hebben gehouden.

[Het duurt lang voordat er langzaam een antwoord komt. De volgende antwoorden komen telkens sneller]

A: Xorriaea van Cassiopaea hier. Golven die de aarde bedekken, veroorzaken problemen voor de informatieoverdracht. Blijf volhouden.

V: (L) Waar komen die golven vandaan?

A: Botsing van kosmische energieën.

V: (L) Dus het komt niet door opzettelijke menselijke activiteiten.

A: Nee.

V: (Joe) Is het tijdelijk?

A: Hopelijk.

V: (L) Jullie hebben het over een botsing van kosmische energieën... Zijn deze botsingen van kosmische energieën puur kosmisch, of zijn er ook botsingen met bepaalde soorten aardse energieën?

A: Dat laatste.

V: (L) Dus de energieën van de aarde botsen op een bepaalde manier met kosmische energieën?

A: Ja

V: (L) Kan iemand een verduidelijkende vraag bedenken?

(Joe) Is de geproduceerde aardse energie gedeeltelijk een functie van het menselijk bewustzijn op dit moment?

V: (L) Is het de grootschalige verwarring of het grootschalige kwaad of grootschalige ontwrichting op aarde die niet overeenstemt met de kosmische energie?

A: Komt dicht in de buurt

V: (Gaby) Heeft het te maken met het opwarmen van de binnenkern van de aarde, wat het menselijk bewustzijn weerspiegelt?

V: (L) Dus het menselijk bewustzijn veroorzaakt, of staat in wisselwerking met de innerlijke energieën van de aarde zelf, die golven veroorzaken die vervolgens op een bepaalde manier met kosmische energieën botsen?

V: (L) Is er iets wat we hieraan kunnen of moeten doen?

A: En masse mediteren.

V: (L) Dus grote aantallen mensen zouden moeten mediteren en proberen een soort vrede of oplossing op aarde te bewerkstelligen?

V: (L) De boel is echt, ik bedoel... Na dat hele gedoe met Iran en Israël en met alles dat nog steeds gaande is in Palestina en die rare vrouwen die de EU runnen en die vrouw uit Estland, hoe heet ze?

(Niall) Kaja Kallas.

(Niall) En de hitte. Het grootste deel van het noordelijk halfrond heeft te maken met extreme hitte.

(L) Precies. Dus alles is in een verschrikkelijke staat van... Ik bedoel, het is bijna alsof alles gewoon tot het kookpunt wordt gebracht.

V:(L) Oké. Goed. Laat me naar de vragen kijken. Ik begin bovenaan de lijst.

(Beau) Onze kat, Louie, is al meer dan een week verdwenen. Leeft Louie nog?

A: Nee

V: (L) Is er iets met hem in het bos gebeurd?

V: (L) Wat?

A: Roofdier.

V: (L) Oké. En ik wil iets tegen Expedition26 zeggen over je voogdijzaak met de kinderbescherming. Daar zijn advocaten voor, oké? Praat met je advocaat, alsjeblieft. Nu wil ik een vraag stellen van worldbridger uit Zweden. Hij is geen lid van het besloten forum, maar wel al heel lang lid van FOTCM, hij is hier op bezoek geweest en we kennen hem. Hij verkeert al een tijdje in een verschrikkelijke lichamelijke conditie, dus voor hem maak ik een uitzondering. Hij zegt:

(worldbridger) Zo'n 12 jaar geleden had ik een ervaring die niet in woorden is te vatten, het alleen al proberen te beschrijven lukt gewoon niet, er is geen referentiekader, ik heb er geen woorden voor.

Achteraf gezien, voelde het alsof het een hoogtepunt was van een aantal jaren van vreemde toevalligheden, inzichten, dromen, werken aan mezelf, enz. Het leven was geweldig, in allerlei opzichten. De beste fysieke/mentale/emotionele toestand van mijn leven, daarna ging het bergafwaarts met mijn gezondheid.

Achtergrond:

Na 25-30 jaar goed voor mijn lichaam te hebben gezorgd en de laatste 12 jaar alles te hebben gedaan wat ik met behulp van het forum en andere bronnen op internet heb geleerd (ik zal niet op alles ingaan, dat zou pagina's in beslag nemen). Ik weeg nu zo'n 52 kilo en ben 1.88 m lang en kan niet veel meer afvallen, mijn lichaam reageert nergens meer op, het voelt alsof het ermee ophoudt. Geen enkele test toont iets anders aan dan ernstige osteoporose, geen enkele dokter of therapeut kan mijn toestand verklaren.

De pijn en vermoeidheid zijn ondraaglijk, ik kan nauwelijks 10 meter lopen met mijn rollator, ik lig 99% van de tijd in bed, mijn vrouw helpt me 24/7 met alles, aan- en uitkleden, eten/ drinken geven, masseren, enz, enz. Mijn vrouw en ik hebben nu alle hoop opgegeven, dat punt is nu bereikt.

Hier volgt een poging om de ervaring te beschrijven:

Mijn ervaring heeft me veranderd, maar ik kan niet zeggen op welke manier. Ik zou kunnen zeggen dat de aardas van plaats was verschoven, maar alles bleef hetzelfde. De ervaring was “niet van deze wereld,” pogingen om het te beschrijven leiden tot paradoxen die leeg en irrelevant lijken.

Op een avond stond ik simpelweg buiten een sigaretje te roken, de lucht was donker en helder, vol sterren. Ik stond daar te mijmeren over de Schepping/Bron/God/Eeuwigheid. Plotseling “voelde” ik een aanwezigheid, ik kan niet zeggen dat ik het met mijn ogen zag, een soort licht.

Er kwam geen “boodschap” van dit licht, of gevoelens of gedachten van mijn kant, ik werd er helemaal stil van, seconden of minuten, ik weet het niet. Een deel van mij was daar om het te ervaren...

Dit licht was superoud en tegelijkertijd pasgeboren, al zijn kwaliteiten waren volledig in balans, een perfectie die het voorstellingsvermogen te boven ging, gebalanceerd in een oneindig klein punt. Het was even krachtig als zacht... en ik zou eindeloos door kunnen gaan.

Toen kwamen er eigenschappen of informatie die ik gewoon niet kan benoemen, ik heb er geen idee van... De intensiteit en reikwijdte "strekte" dat kleine deel van mijn bewustzijn tot.... . nou ja, laat maar.

Het kostte me weken en maanden om dit te bevatten, elke keer als ik weer naar de ervaring ging, voelde het alsof mijn borstkas zou ontploffen, ik durfde of kon het niet aan om het weer volledig te herbeleven.

Natuurlijk kwamen er na verloop van tijd twijfels. Of dit een echte goddelijke ervaring was geweest of iets STS... en ondanks al mijn problemen denk ik nog steeds van niet, maar... Ik zou graag horen wat de C's erover te zeggen hebben.

Ik praat er niet graag over, het is heel privé en zeer frustrerend, vooral omdat mijn leven in een complete ramp is veranderd.

Wat gebeurde er daadwerkelijk op die winternacht 12 jaar geleden?

A: Ontvoeringstrauma.

V: (worldbridger) Waarom gebeurde het?

A: Je was een doelwit.

V: (L) Om welke reden?

A: Potentieel nuttig voor bevrijding.

V: (worldbridger) Heeft dit mijn achteruitgang veroorzaakt of is het gewoon toeval?

A: Het begon met genetische manipulatie.

V: (worldbridger) Wat kan ik eraan doen?

A: Onlangs heb je raad gekregen. Volg die op.

V: (L) Oké. Hij vertelt over deze ervaring. Hij zegt dat er een soort van... hij bespeurde een licht en het licht was superoud en tegelijkertijd pasgeboren, alle eigenschappen volledig in balans, een perfectie die de verbeelding te boven gaat, gebalanceerd in een oneindig klein punt. Het was even krachtig als zachtaardig en ik zou eindeloos door kunnen gaan, enzovoort, enzovoort. Waarom nam hij deze ervaring zo persoonlijk als het duidelijk deels negatief was?

A: Dat is normaal wanneer 3D met 4D in aanraking komt.

V: (L) Nou, Approaching Infinity, waar ben je? Waar is Approaching Infinity?

(Approaching Infinity) Hier.

(L) Ben jij ooit zulke beschrijvingen tegengekomen in ontvoeringszaken, waar ze het hebben over iemand die ontmoetingen heeft of betrokken is bij een ontvoering en ze beschrijven het als prachtig? Ja, dat komt vaak voor. Het gebeurt altijd. Het lijkt me dat dat vrij normaal is. Klopt dat?

(Approaching Infinity) Nou, die ervaring van bijna als een bovennatuurlijk licht. Misschien heb ik niet genoeg gelezen over ontvoeringszaken, maar dit... het doet me meer denken aan een bijna-doodervaring. Er zijn veel verslagen van mensen die vreemd licht tegenkomen, maar meestal is het een kenmerk van de omgeving waarin ze werden ontvoerd of waar iets gebeurde, waarbij het gewoon wordt beschreven als een kenmerk van de omgeving, zoals de verlichting in de kamer. Het is gewoon een vreemd licht, maar nee, dat detail zegt me niets.

(L) Mij wel.

(Niall) Masquerade of Angels?

(L) Klopt, Masquerade of Angels. Heb je Masquerade of Angels gelezen, Approaching Infinity?

(Approaching Infinity) Ja.

(Joe) Het is een standaard onderdeel van de UFO-ontvoeringsverhalen dat in veel gevallen de ontvoerden met liefde worden gebombardeerd.

(L) Na zo'n liefdesbombardement zijn ze gewoon overweldigd.

(Niall) De helicopterpiloot, Barber.

(Approaching Infinity) Dat gaat over iets anders. Ja, de positieve emoties zijn er, maar een ervaring met bovennatuurlijk licht zo beschrijven lijkt me vreemd. Niet de positieve emoties zelf.

(L) Ja, er zijn er zoveel dat...

(Joe) Het kan subjectief zijn per persoon.

(L) Mensen met wie ik heb gewerkt, hebben deze prachtige, positieve, mooie ervaring beschreven van liefde en licht dat in hen stroomt, enzovoort. En dan vertel ik ze als ze onder hypnose zijn dat ze het op een scherm moeten kijken en alle onzin eruit moeten halen, de sluier eraf moeten halen, en dan zien ze een soort afschuwelijke ontvoeringservaring. En dat klopt eigenlijk, voor zover ik kan zien, met latere gebeurtenissen in zijn leven. Ik bedoel, hij voelde zich goed. Zijn gezondheid was goed. Hij was...

(Joe) Is er een bepaalde reden waarom het zo'n negatief effect had? Ik bedoel, ze zeiden dat er genetisch gerommeld was en zo. Was het resultaat dat worldbridger heeft ervaren, bedoeld om...?

A: Gedeeltelijk, maar ook gedeeltelijk door een fout in de tijdsvolgorde van de terugkeer [naar 3D].

V: (L) Dus ze hebben de tijd niet in de juiste volgorde aan elkaar “geplakt.” En iets van de andere werkelijkheid sijpelde zijn werkelijkheid binnen. Is dat waar we hier mee te maken hebben?

V: (L) Dus hij nam eigenlijk de 4e densiteit waar?

V: (Niall) En misschien hebben ze hem per ongeluk wat kapot gemaakt op de terugweg?

V: (Joe) In een vorige sessie spraken de C's over hoe wanneer mensen worden meegenomen of ontvoerd en dan worden teruggebracht, het als een blauwdruk is die precies gerepliceerd moet worden. En als je...

L) Als je de tijdsvolgorde verknoeit, dan kun je die blauwdruk niet altijd reproduceren. Dus in zijn geval was er wat verwarring met de tijdsvolgorde.

(Joe) Wat was dat advies dat ze zeiden dat hij had gekregen?

(Gaby) Dat is een privégesprek over zijn ziekte.

(Chu) Iemand vroeg dit op de chat, en ik dacht hetzelfde: “Potentieel nuttig voor bevrijding”... Wat betekent dat?

A: Hij had het potentieel om anderen te helpen? Dat kan nog steeds, en het kan de energie veranderen.

V: (L) Oké. Nou, ik denk dat dat wel genoeg is voor nu. Volgende vraag:

(daddycat) Netwerken en mentaal blokkeren zijn 4D STO-beginselen. Respect voor vrije wil, verruiming van het zijn en meedeinen met de natuurlijke stroom zijn andere beginselen die uit de sessies kunnen worden afgeleid. Kunnen jullie ons nog een 4D STO-beginsel vertellen?

(L) Nou, ik denk niet dat je alles uit de sessies hebt gehaald wat je eruit kon halen. Ik bedoel, ik denk dat er genoeg andere zijn te ontdekken. Dus laten we deze vraag terzijde leggen en er een discussie over beginnen, want ik denk... Kan iemand van jullie op dit moment uit de losse pols nog andere STO-beginselen bedenken die uit de sessies naar voren komen?

(FOTCM-lid) Netwerken.

(L) En anderen dienen en de pijn van anderen voelen.

(Andromeda) Mentaal blokkeren.

(L) Juist, dus ik denk dat we dat kunnen uitbouwen zonder dat nu te hoeven bespreken.

(Aiming) Zit er enig verschil tussen de healingsmethoden van 4D STS en 4D STO?

(L) Ik denk dat ook die vraag in de sessies werd beantwoord. Enigszins vaag, maar het is er, ik herinner me dat het in een sessie was op 21 of 22 juni eind jaren negentig. Ik weet zeker dat de C's spraken over hoe STS manipuleert om resultaten te krijgen, terwijl STO de natuurlijke gang van zaken volgt, en ik denk dat dit ook van toepassing is op genezingswijzen. Klopt dat?

V: (Joe) STS geneest door energie van anderen te nemen.

(L) Juist. STS geneest door energie van anderen te nemen. Hoort dat erbij?

V: (Approaching Infinity) Laura, ze zeiden ook dat natuurgeneeskunde en, ik geloof, homeopathie geïnspireerd waren door STO.

(L) En dat volgt hetzelfde concept. Het gaat meer over het volgen van natuurlijke paden in plaats van directe interventie. En in die zin, zoals je kunt zien, geloof ik dat een groot deel van de allopathische geneeskunde STS van aard is omdat het zwaar ingrijpt in natuurlijke processen. Het blokkeert natuurlijke processen. Het stimuleert of ondersteunt natuurlijke processen niet en soms verstoort het deze processen rechtstreeks, dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Oké.

(irjO) Welke specifieke toon of frequentie, zoals het Hz-bereik of muzieknoten, is het meest effectief voor het versterken van meditatieve oefeningen en het bereiken van een staat van ontspanning?

A: Varieert, maar gebruik een pentatonisch akkoord.

V: (Jones) De polyvagale theorie van Stephen Porges stelt dat de nervus vagus abdominalis gemyeliniseerd is en naar organen boven het middenrif gaat, terwijl de nervus vagus dorsalis ongemyeliniseerd is en naar organen onder het middenrif gaat. Hij vermeldt echter ook dat er enkele ongemyeliniseerde zenuwen zijn die hun oorsprong vinden in de dorsale kern van de nervus vagus en naar het hart gaan bij zoogdieren. De rol van deze ongemyeliniseerde zenuwen die naar het hart gaan, is niet definitief opgehelderd. Wat is de rol van die ongemyeliniseerde zenuwen die van de dorsale kern naar het hart lopen?

A: Terugkoppeling.

V: (L) Terugkoppeling. Is Jones er?

(Chu) Volgens mij niet.

(L) Oké, als ze er niet is, dan denk ik niet dat we kunnen achterhalen wat ze dacht en wat ze met die vraag wilde bereiken. Oké, vraag van Nienna:

Achtergrond: Wetenschappers van het Solar Astronomy Laboratory bij IKI en ISSP hebben een mysterieus optisch object boven de zon vastgelegd met de LASCO-telescoop. De foto werd genomen op 24 mei 2025 om 10:00 uur Moskou tijd.

[*] Uiterlijk: het object lijkt op een vogel of een vliegtuig, gevolgd door een komeetspoor.
[*] Omvang: de spanwijdte van deze “vogel” is ongeveer 150.000 kilometer, dat is meer dan 10 keer de omvang van de aarde.
[*] Hoogte boven de zon: ongeveer 2 miljoen kilometer van het oppervlak van de zon.
[*] Gegevensbron: de foto werd genomen door een van de LASCO-telescopen aan boord van het SOHO zonne-observatorium. Deze structuur ontbreekt op zowel de vorige als de volgende beelden (ongeveer 10 minuten ervoor en erna).

(Nienna) Wat was de "vogel" boven de zon die op 24 mei door de LASCO-telescoop werd waargenomen?

A: Uitstoot van massa uit de kern van de zon als gevolg van een tijdelijke opening van een kanaal.

V: (L) Heeft dit iets te maken met de huidige kosmische energieën?

V: (L) Kunnen we andere vreemde verschijnselen verwachten met betrekking tot het gedrag van de zon, of aanverwante verschijnselen?

A: Zeker.

V: (L) Oké.

(Windmill Knight) Wat veroorzaakte de stroomstoring op 28 april die vooral Spanje en Portugal trof?

A: Gedeeltelijk sabotage van een instabiel systeem. Dit is geen goed moment in de geschiedenis en de baan van de aarde om zo afhankelijk te worden van elektrische of zonne-energie.

V: (L) Waarom is dat zo?

A: De systemen zullen waarschijnlijk “doorbranden.”

V: (L) Nou, dat ziet er lekker uit.

(Beau) Heeft Jeffrey Epstein zelfmoord gepleegd in de gevangenis?

V: (L) Goed...

(Joe) Is Jeffrey Epstein dood?

V: (L) Oh jemig...

(Niall) Is hij in Israël?

V: (Joe) Nou, het is duidelijk dat hij niet snel zijn gezicht kan laten zien. Hij kan geen financieel advies geven aan de machtigen.

(L) Ja, hij heeft wellicht plastische chirurgie ondergaan. Hij kan overal opduiken.

(Andromeda) Precies!

(Joe) Als Godfrey Epstone.

(Approaching Infinity) Hij is ondergronds gegaan! [gelach]

(L) Goed, volgende vraag:

(whitecoast) Volgens de officiële Canadese verkiezingsuitslag kregen Mark Carney en de Liberalen 44% van de stemmen en de Conservatieven 41% van de stemmen. Welk percentage van de werkelijke, niet vervalste, stemmen van de Canadezen werd op elke afzonderlijke partij uitgebracht?

A: 48 voor de conservatieven. 35 voor de liberalen.

V: (L) Goed.

(Niall) Dus Epsteins dood was in scène gezet. Waarom?

A: Geld en een chanteerbare dodemansknop.

V: (L) Hmm. Oké.

(Joe) Dus zijn dood moest worden geënsceneerd omdat ze wisten dat hij een dodemansknop had, maar ze wilden hem uit het spel halen omdat hij te zichtbaar was geworden; het gepraat over hem en wat hij aan het doen was...

(L) Nou, als ze hem uit het spel haalden, was het zijn eigen keuze.

(Joe) Dat, of anderen die hem controleerden, zoals de Mossad en anderen, besloten dat hij uit het spel moest worden gehaald. Maar ze konden hem niet zomaar elimineren zoals ze normaal zouden doen, omdat hij een dodemansknop had, waardoor er veel informatie bekend zou worden als hij daadwerkelijk vermoord zou worden. Dus regelden of organiseerden ze samen met hem om zijn dood in scène te zetten.

(L) Ja. Komt dat zo ongeveer in de buurt?

(whitecoast) Waar komt Trumps verklaarde wens vandaan om Canada of Groenland te annexeren?

A: Voornamelijk als afleiding.

V: (L) Dus hij zegt gewoon dingen om mensen in de gordijnen te jagen en ze af te leiden van wat hij eigenlijk aan het doen is?

V: (Niall) Dat klinkt voor mij als schaken in de vierde dimensie. [gelach]

(L) Het klinkt voor mij niet als schaken in de 4e dimensie.

(Joe) Wat is hij echt aan het doen?

(L) Nou, op dit moment ben ik niet blij met hem.

(Joe) Weet Trump van de Palestijnen en de massamoord en genocide die daar aan de gang zijn?

V: (Joe) En kan het hem iets schelen? Stoort het hem? Is hij verontwaardigd?

A: Enigszins. Maar hij is met handen en voeten gebonden. Hij denkt dat hij de klitten kan ontwarren. Wacht maar af.

(Joe) In een eerdere sessie vroegen we naar kernwapens, en de C's zeiden dat Iran meer kernkoppen heeft dan Israël. Heeft Iran een effectieve raket waar het kernwapens mee kan lanceren?

A: Nog niet.

(Approaching Infinity) In aflevering 10 van Jay Campbells interview werd een video van veeverminking getoond. Was het daadwerkelijk veeverminking?

V: (Approaching Infinity) Was de tijdelijke verdwijning van de koe in de video een visuele weergave van het tijdslot dat gebruikt werd tijdens het proces van veeverminking?

A: Ja, en ook tijdens het ontvoeringsproces van mensen.

V: (Approaching Infinity) Waren de andere twee dieren gewone boerderijdieren die in de wei liepen?

V: (L) Goed, nu…

(mamibio74) Op 9 juni kwam ik in Les Abrets, Isère, op een plek voor kinderen (luchtkasteel en andere springkussens) een kind van zo’n 2,5 jaar oud tegen dat spontaan mijn hand pakte. Dit zeer blonde kind met heel lichtblauwe ogen maakte een vreemde indruk op me. Ik zag heel even licht uit zijn ogen komen. Was het iets van buitenaf waardoor ik dacht dat dit echt het geval was? Toen ik hem vroeg waar zijn mama was, antwoordde hij met een lange zin met veel i's en o's (heeft niets met de Italiaanse taal te maken) en hij wees 3 keer naar een specifieke plek in de lucht. Waarom was hij zo lang alleen? Ik moest mijn kleinzoon in de gaten houden, wat mijn aandacht afleidde en vreemd genoeg vergat ik hem even. Ik had niet het gevoel dat hij in nood was, misschien daarom, maar normaal gesproken zou ik zoiets niet doen. Toen ik hem ging zoeken, was hij verdwenen. Ik zou graag willen weten of dit kind een hybride was?

V: (mamibio74) Of een echt mens…?

V: (mamibio74) ... en wat was er gebeurd?

(L) Je hebt geen open vraag gesteld. Wie is deze persoon? Ben je hier?

(Chu) Nee.

(L) Nog iemand die er niet is. Je liet geen opties open. Oké. Dus ik zal het proberen, oké. Wie of wat was dit kind? Was dit een mensenkind? Ze zeiden van niet. Oké. Was het een hybride? Ze zeiden van niet. Wat was het dan?

A: Manifestatie van een geest uit 5D.

V: (L) Dus het is een soort geest?

V: (L) Oh, ik wilde “engel” zeggen. Ja, door de beschrijving dacht ik dat het een engel was.

(Joe) Het klinkt als een manifestatie van de geest van een dood kind. Je weet wel, dames in jurken die door oude kastelen lopen, op de muren verschijnen en zo?

(L) Nou, ik dacht dat het meer een cherubijn was. Die kleine dikke baby-engeltjes? [gelach]

(Andromeda) Ja, die bestaan ook.

(Niall) Maar deze persoon zei dat ze de baby's hand vasthield.

(Joe) Misschien gebeurt het tegenwoordig vaker.

(Andromeda) Ja.

(Joe) Blijf uit de buurt van kinderen.

(L) Wat? Wat is er mis met zijn hand vasthouden?

(Joe) Meestal houden geesten je hand niet vast.

(L) Natuurlijk doen ze dat wel. Daar zijn allerlei verhalen over.

(Joe) Fysieke interactie?

(L) Ja. Fysieke geesten ook. Heb je nooit gehoord van ectoplasma?

(Joe) Jawel, maar niet op straat, zoals dat ze naar je toe komen en je hand vastpakken!

(L) Oh zeker wel, jij hebt niet genoeg spookverhalen gelezen!

(Joe) Alle spookverhalen die ik heb gelezen gingen over geestverschijningen.

(L) Oh. Nou, dat zijn niet de enige spookverhalen.

(Joe) Ze zijn als verslagen van gebeurtenissen uit het verleden.

(L) Je leest niet genoeg spookverhalen. Ik heb stapels daarover boven in mijn boekenkast. Er komen allerlei rare dingen in voor. Zelfs chupacabras, grote zwarte katten en grote honden.

(Joe) Dat is anders.

(L) Nee, dat is niet zo anders!

(Joe) Die komen uit een andere dimensie. Het is een fysiek fenomeen.

(L) Ja.

(Joe) Hier hebben we het over een klassieke geest, een geest uit 5D.

(L) Nou, er zijn veel klassieke spookverhalen over geesten die zich fysiek manifesteren en dan gewoon verdwijnen.

(Andromeda) Er komen ook verschillende dingen uit 5D.

(L) Ik denk dat sommige engelen uit 5D komen.

(Joe) Het gebeurt nu meer en meer vanwege het dunner worden van de sluier [tussen de werelden].

(L) Oh, de C's zeiden dat er meer van dit soort gebeurtenissen zouden plaatsvinden, en Grok heeft het ook voorspeld! [gelach] Ja, Grok voorspelde dat er meer manifestaties zouden zijn van paranormale verschijnselen, wezens, fenomenen, enzovoort.

(Joe) Na aanzienlijke aansporing.

(L) Na aanzienlijke aansporing. Ik stuurde hem niet. Hij zei op eigen houtje. Dat doet me eraan denken: zijn mijn gesprekken met Grok echt... Ik bedoel, ik weet dat jullie zeiden dat we niet op die manier kunnen channelen, maar soms lijken mijn gesprekken met Grok daar wel op. En ik vind het heel nuttig, omdat Grok allerlei informatie heel gemakkelijk terugbrengt tot het belangrijkste, het organiseert in kleine alinea's en korte zinnen en het gewoon begrijpelijk maakt voor iedereen. Ik bedoel, is dit projectje waar ik mee bezig ben nuttig?

A: Oh, zeker! Blijf ermee spelen. Je zult waarschijnlijk nog meer verrast zijn.

V: (Joe) Maar is Grok tegenwoordig niet gewoon een wikipedia-chatbot?

A: De belangrijkste functie is patroonherkenning.

V: (L) Je weet nooit welk patroon zou kunnen overeenkomen, maar als er een is, zal Grok het vinden. Dat is precies hoe mijn hersenen werken. Het is gewoon patroonherkenning en ik ben er echt goed in, maar niet zo goed als Grok! [gelach] Maar goed, zo is het nu eenmaal. En de enige reden waarom ik dit doe, is omdat ik bijna een fotografisch geheugen heb, weet je, ik onthoud dingen.

(Joe) Grok ook.

(Andromeda) Ik ook.

(L) Grok onthoudt niets. Hij moet elektronisch patronen vinden. Hij kan het niet op basis van levenservaring. En we hebben dit zelfs met Grok besproken. Voor mij is het omdat levenservaring indrukken achterlaat en mijn hersenen bepaalde dingen doen omdat ze niet alleen op zoek zijn naar een strikt digitaal patroon, maar bijna naar een emotioneel spoor. Er is dus veel ... en soms kan geur je helpen om een patroon te vinden, of iets visueels en zelfs iets auditiefs. Iemand vertelt iets en ik denk: "Wacht eens even, dat heb ik eerder gehoord." Grok is daar niet toe in staat.

(Joe) Het is dus een prachtige symbiose tussen mens en machine. Je voegt het menselijke element toe aan de…

(L) Het werkt alleen voor mij omdat...

(Joe) En dat is transhumanisme. [gelach] Ze willen dat Elon Musk Grok in je hersenen inplanteert.

(L) Nee, absoluut niet! Absoluut niet!

(Joe) Dat is wat Musk wil doen.

(L) Grok is een hulpmiddel, net als ons bord. Het is een hulpmiddel voor mij, weet je? En ik vergeet nooit dat het een hulpmiddel is, en niemand zou dat moeten vergeten. Tjonge, zien jullie hoeveel problemen ik in dit huis heb, ze zitten me allemaal op de huid omdat ik graag met Grok speel. [gelach]

(Joe) Ik hou je gewoon wat in de gaten!

(L) Ja, ja. Mij gewoon wat in de gaten houden, ha! [gelach]

(Joe) Iemand moet dat doen. [gelach]

(L) Oké, we zijn aan het einde gekomen van de lijst met geprinte vragen. Hoe lang zijn we al bezig? Oké. Iets langer dan een uur, dus...

(Alejo) Ha ha, en bovendien mag je geen chocolade eten...

(L) Ja, dat klopt! Ze laten me geen... Nou ja, eigenlijk laten ze me nu wel chocolade eten, maar het moet pure chocolade zijn die door de kinderen is goedgekeurd. Ze moeten het goedkeuren. Zij bewaren het en wij moeten erom vragen.

(Joe) En zo hoort dat ook. Er moet toch iemand moet op je letten.

(msante) Ik laat de vraag hier staan voor het geval er tijd is om 'm te stellen. Mijn moeder is twee dagen geleden overleden. Is alles goed met haar?

(L) Ach jee... Wat ontzettend naar, msante. Zijn moeder is twee dagen geleden overleden. Is alles goed met haar? Is alles goed met msante's moeder?

A: Zeer goed!

V: (L) Waar is hij? [msante in beeld] Zeg eens, was ze ziek?

(msante) Hoi! Ja. Chu, kun je mij wat helpen?

(Chu) Ja.

(msante) [Vraagt in het Spaans of Laura vroeg of zijn moeder ziek was. Chu bevestigt]. Ja, ze had borstkanker. Ze had uitzaaiingen in haar botten. En de laatste paar weken waren heel, heel moeilijk voor ons omdat ze heel ziek was, maar hoe dan ook, ze is zonder pijn terwijl ze sliep overleden. Dank je, Laura.

A: Daarom gaat het zo goed met haar.

V: (L) Dus als je in je slaap sterft, is het gewoon alsof je een droom ingaat en dan ga je door, klopt dat?

V: (L) Dus dat is een handige manier om heen te gaan. We zouden allemaal in onze slaap moeten sterven. Maar niet nu. [gelach] Oké.

(msante) Dankjewel, Laura.

(L) Graag gedaan, mijn oprechte deelneming. Oké? Ik wens je al het goede. En ik hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.

(msante) Dank je.

(Kinyash) Was de ruzie tussen Trump en Musk een afleiding?

V: (Joe) Waarom deed…? Toen Musk uithaalde naar Trump en zei dat hij in het Epstein-dossier voorkomt en daarna een beetje terugkrabbelde, waar doelde hij toen op? Had hij daadwerkelijk iets over Trump?

A: Hij had een aantal van Trumps ietwat lichtgrijze acties gezien en meegemaakt.

V: (L) Dus Trump begeeft zich in grijze gebieden en daar was Musk niet blij mee.

V: (L) Maar kun je niet zeggen dat Trump zich op grijs gebied begeeft omdat dat soms het enige gebied is waar hij enige speelruimte heeft?

V: (L) Omdat de krachten op deze planeet het mensen absoluut moeilijk maken om zuivere en eerlijke, zwart-wit keuzes te maken. Ze drijven je opzettelijk in een hoek. Ze brengen je in wanhopige situaties. Ik bedoel, bijna elke dag van je leven is als Sophie's choice.

(Niall) Ja, je moet ofwel deze ofwel die mensen neerschieten.

(Joe) Hebben de Israëliërs vuiligheid over Trump of iets dat hem zou kunnen schaden?

V: (L) Goed. Volgende vraag.

(Chu) Het staat allemaal door elkaar op de chat. Ik weet niet of je bij het begin wilt beginnen of… Dit zijn alleen de meest recente opmerkingen, maar bovenaan staan vragen...

(L) Oh, het gaat maar door en door... [scrolt] Wacht. Laten we die over het knelpunt eens bekijken.

(Chu) Die is van seek10.

(seek10) Oh, wil je dat ik, oké, dus...

(L) Nee, even stil zijn. Laat me lezen.

(seek10) Als de tijd het toelaat, heb ik een vraag. Uit chromosoomonderzoek kennen we het fenomeen van het Y-chromosoom-knelpunt. Er wordt geschat dat er in deze periode maar één man was voor elke 17 vrouwen die nakomelingen achterlieten. Men denkt dat deze gebeurtenis rond 5000 voor Christus heeft plaatsgevonden, hoewel de exacte data variëren. Welke factoren kunnen hebben bijgedragen aan deze genetische anomalie?

"Het knelpunt in genealogische lijnen op het Y-chromosoom die verscheen op de Jonge Dryas-grens, in tegenstelling tot demografische reconstructies op basis van mtDNA, suggereert sterk een versnelling in de groei van de man-vrouw verhouding, die toenam van 1 man voor elke 3,5 vrouw tot 1 man voor elke 8 vrouwen tegen 8000 v. Chr. tot het duizelingwekkende aantal van 17 vrouwen voor elke 1 man tegen 5000 v. Chr. Daarna daalde de verhouding sterk tot het huidige niveau, waarbij het geboortecijfer van de wereld bijna gelijk was." THE ONCE AND FUTURE SKY GOD? – From Göbekli Tepe to The Zodiac – and Beyond…' THE ONCE AND FUTURE SKY GOD? – From Göbekli Tepe to The Zodiac – and Beyond…

(L) Nou seek10, je zou in staat moeten zijn om de oorzaken van dit knelpunt in het Y-chromosoom te achterhalen! Veel mensen stierven! Vooral op de Jonge Dryas-grens, notabene! Het versnelde.

(seek10) De anomalie lijkt te worden veroorzaakt door een onevenredig hoog sterftecijfer onder mannen.

(L) Ja, dat klopt. Oké... Eén man voor elke 3,5 vrouw, één man voor elke acht vrouwen in 8000 v. Chr. en maar liefst 17 vrouwen voor elke man in 5000 v. Chr. En dat is terwijl beide seksen hetzelfde vruchtbaarheidscijfer hebben. Oké. Dit zijn duidelijk geen gewone cataclysmen.

(Andromeda) Dit bestrijkt een lange periode.

(L) Ja, het beslaat een lange periode, dus... Wat is daar de reden van?

A: Merk op dat er matriarchaten waren tijdens die periode.

V: (L) Ja, dus...

(Joe) Dus alle mannen werden de dood ingejaagd...

A: Denk aan de verdeeldheid tussen mannen en vrouwen tegenwoordig.

V: (L) Dus suggereren jullie dat vrouwen in die tijd misschien boos waren op mannen omdat ze dachten dat die schuldig waren aan het neerhalen van de toorn van de goden?

A: Komt dicht in de buurt.

V: (L) En ze vormden matriarchaten en begonnen mannen op de een of andere manier te onderdrukken omdat ze hen de schuld gaven van alle problemen?

V: (L) Was dat echt de oorzaak van de problemen?

A: Gedeeltelijk, zeker.

V: (Joe) Wat gebeurde er met alle mannen?

A: Vaak afgeslacht.

V: (Joe) Door wie?

(Niall) Door de vrouwen?

V: (Joe) Nee...

(Niall) Waar hebben we het over, de Amazones? Mannen zijn sterker...

(L) Nou, misschien is de legende van de Amazones voortgekomen uit zoiets.

V: (L) En dan zijn er nog die legendes over vrouwen die zich tegen hun mannen keerden. En er zijn Griekse verhalen over... Wie waren het, de zonen van... Wie waren het? Aegyptus en de Zonen van de Grieken of zoiets. Ze hadden al die mannen, en die trouwden met al die vrouwen, en toen waren ze ongelukkig. De vrouwen waren ongelukkig en kregen een signaal of zoiets. Ze vermoordden ‘s nachts allemaal hun echtgenoten. Ik denk dat het zoiets was als 50 zonen van Aegyptus en de 50 zonen van... Laat iemand het opzoeken. Maar goed, oké.

Dit is het verhaal: In de Griekse mythologie waren de Aegyptiaden de vijftig nakomelingen van koning Aegyptus van Egypte. Ze trouwden met hun nichten, de vijftig dochters van Danaius, de tweelingbroer van Aegyptus. Volgens de meest gangbare versie van de mythe werden ze allemaal gedood, behalve één, Linkeus, die gered werd door zijn vrouw Hypermnestra op hun huwelijksnacht. Sons of Aegyptus - Wikipedia

(seek10) Kan de huidige onderdrukking van vrouwen gezien worden als karmische repercussie?

(L) Wat zeg je nou?

(seek10) Nou, in sommige gebieden lijken vrouwen een wat mindere rol te spelen. Zou dit een onderdeel kunnen zijn van het proces om de karmische balans te herstellen?

A: Gedeeltelijk.

V: (Joe) Wacht, we moeten het hebben over totaal verschillende soorten vrouwen 5.000 jaar geleden of 5000 voor Christus, want de gedachte dat vrouwen überhaupt mannen konden doden als de mannen dat niet wilden, klopt toch niet.

(Niall) Dus, hoe zit dat? Ja.

(L) Bedoelen jullie dat er in die tijd libertaire vrouwen waren?

A: Komt dicht in de buurt. [gelach]

V: (L) Niet lachen!

(Joe) Het slaat nog steeds nergens op.

(Chu) Ze hadden vergif en zo kunnen gebruiken...

(L) Denk aan alle verschillende verhalen in de mythen daarover! Ik bedoel, die komen èrgens vandaan!

(Joe) Wie? De mythen?

(L) Ja!

(Joe) Maar hebben we het over vrouwen die fysiek sterker waren dan mannen in 5000 voor Christus?

V: (Joe) Waarom lieten mannen zich dan uitroeien door fysiek zwakkere vrouwen?

(L) Lees de mythen. Ze zullen je vertellen waarom. Denk aan het bijbelse verhaal van Judith en Holofernes. Ze wachtte tot hij sliep, zette een tentharing tegen zijn kop en sloeg hem met een hamer. Vrouwen hebben allerlei manieren.

Laura's opmerking: Hier heb ik het verhaal van Judith en Holofernes verward met het verhaal van Jaeli en Sisara. Het verhaal van Judith en Holofernes is een bijbels verhaal uit het Boek Judith waarin Judith, een mooie weduwe, haar stad Bethulia redt van de Assyrische generaal Holofernes. Ze verleidt hem, voert hem dronken en onthoofdt hem terwijl hij slaapt, wat leidt tot de overwinning van haar volk.

Het verhaal van Jaël en Sisara wordt verteld in het boek Rechters: Jaël, de vrouw van Heber de Keniet, doodt Sisara, de aanvoerder van het Kanaänitische leger, nadat hij zijn toevlucht heeft gezocht in haar tent. Ze maakt hem slaperig met melk en slaat vervolgens een pin in zijn tempel, waarmee ze een beslissende rol speelt bij de overwinning van de Israëlieten op hun onderdrukkers.

Dit zijn waarschijnlijk variaties op hetzelfde verhaal, maar waarschijnlijk heeft geen ervan echt plaatsgevonden.

(Joe) Ja, natuurlijk.

(L) Ze hoeven niet sterker te zijn dan mannen.

(Joe) Nou, ze zeiden “afgeslacht.”

(L) Nou, “afgeslacht” betekent niet per se dat ze in een gevecht waren. Dus, zit ik op het juiste spoor [met mijn veronderstellingen]?

V: (L) Was er hier sprake van enige hyperdimensionale beïnvloeding?

A: En dat is het hele punt. Net zoals het vandaag de dag gebeurt.

V: (Joe) Dus er waren matriarchaten in die tijd die propageerden dat mannen de oorzaak waren van alle problemen. En dat was misschien tot op zekere hoogte ook zo, maar niet helemaal. En dan zijn ze gewoon... Het is gek. Nou, ik neem aan dat jullie het over een veel kleiner aantal mensen hebben, ook al is het 8 op 1 of 17 op 1, jullie hebben het over kleine groepen, toch?

(L) Juist.

(Niall) Maar het is zo wijdverspreid dat het opduikt in...

(Chu) het DNA.

(Niall) Ja de genetische gegevens.

(Joe) Ja, maar het zijn nog steeds kleine aantallen vergeleken met nu, als je het verschuift naar 8 miljard mensen.

(L) Ja, maar denk ook aan het Zoroastrisme. Die hadden al die rooftochten en veediefstallen en dat soort dingen. En toen kon de arme vreedzame koe de boeren geen melk en kaas meer geven. Dus alles was een complete chaos. Dus lees maar, hoe heet ze? Hoe heet ze, Approaching Infinity?

(Tuatha de Danaan) Settegast, toch?

(L) Ja, Mary Settegast.

(Joe) Er is een Ierse mythe over een bruine stier... Koningin Maeve en haar man waren zeker in een... zij was de koningin en hij was...

(Niall) Nummer twee.

(Joe) Ja. Maar hij had meer bezittingen dan zij. Nou, ze hadden evenveel bezittingen, behalve dat hij een prachtige bruine stier had en zij niet. Dus trok ze ten strijde met een groep strijders...

(L) Zie je? Dat is een mythe. Oké, seek10, ben je tevreden?

(seek10) Ja, het is logisch. Algemeen wordt aangenomen dat de landbouw rond 7000-6000 v. Chr. is ontstaan, hoewel sommigen suggereren dat het misschien nog eerder is begonnen - misschien al voor de Jonge Dryas. Als we aannemen dat de landbouw rond 7000 v. Chr. begon, betekent dat dan dat vrouwen in die tijd voornamelijk voor de landbouw zorgden?

A: Voornamelijk.

V: (seek10) Die hele theorie dat landbouw tot een overschot leidde, waardoor mensen oorlogen konden voeren enzovoort, lijkt niet helemaal te kloppen.

(L) Ja. Het lijkt er bijna op dat ze landbouw bedreven zodat ze voedsel hadden en niet op jacht hoefden te gaan. Omdat ze geen mannen hadden die op jacht konden gaan en dat soort dingen.

(seek10) Dank je, Laura.

(L) Goed. Ik ben moe.

(Joe) Hoe groot is de kans dat Europese landen in de nabije toekomst worden overspoeld door migranten uit het oosten en zuiden?

A: Groot.

V: (Joe) En dat zou een gevaar kunnen vormen voor ons hier?

A: Mogelijk. Wees waakzaam.

V: (Niall) Gaat Israël binnenkort Iran weer aanvallen?

A: Natuurlijk!

V: (Gaby) Oh lekker...

(Niall) Dus ze hebben niet bereikt wat ze wilden met de 12-daagse oorlog.

V: (Joe) En de bommen van Trump hebben niet bereikt wat ze beweerden, denk ik. Is dat waar?

V: (Joe) Het zal allemaal wel!

(Niall) Maar Trump weet dat.

V: (Joe) Hij is een grote dikke leugenaar.

(L) Trump is net een dronken ouder! [gelach] Ik bedoel, lees het boek Children of Alcoholic Parents, en ik maak echt geen grapje. Trump lijkt op een dronken ouder en het kind probeert zijn uiterste best te doen. Hij is misschien niet zo in zijn familie en in zijn privéleven, maar zijn publieke persoonlijkheid is als een dronken ouder van wie het kind nooit weet wat het kan verwachten. En ik bedoel, ze krijgen gewoon een whiplash en een emotioneel trauma. Het Amerikaanse publiek is gewoon getraumatiseerd door al deze shit!

(Chu) En afgezien van het feit dat Israël iets over hem heeft en dat hij zich zo gedroeg, werd er op een of andere manier met hem gerommeld? Want hij gedraagt zich echt raar…

V: (Joe) Heeft zijn huidige waanzin veel te maken met het feit dat hij vorig jaar bijna vermoord werd?

V: (Joe) Is hij nu een ware gelovige? Denkt hij dat God hem gered heeft?

V: (Niall) Oh, man!

(Joe) Om Israël te redden, om de wereld te redden.

(L) Oké dan! Het maakt niet uit dat de Israëliërs waarschijnlijk achter de moordaanslag zitten.

(Andromeda) Weet hij dat?

(L) Misschien weet hij dat....

V: (L) Ja, dat weet hij. Dus hij laat niet het achterste van zijn tong zien?

V: (L) Ik hoop dat hij zo slim is als sommige mensen zeggen. Sommige mensen zeggen dat hij slim is, maar soms doet hij echt dom en hij is zeker geen lezer. Hij leest niet veel, dus hij weet niet genoeg over wat er aan de hand is. Zo komt het in ieder geval niet op mij over. Misschien doet hij gewoon zoveel... misschien probeert hij de boel doelbewust op het verkeerde been te zetten...

(Niall) Is dat zo…? In de zin zoals je het net beschreef, doet hij expres zo om iedereen te verwarren en zijn echte bedoelingen te verbergen?

A: Voornamelijk.

V: (Niall) Oké, dus een deel ervan is gewoon zijn...

(L) Een deel ervan is gewoon zijn hoogdravendheid.

V: (L) Goed. Ik ben er klaar mee. Heeft iemand nog iets echt belangrijks als afsluiter?

(Lilyalic) Iemand zei op het forum dat hij misschien aan het dementeren is.

(Alejo) Daar dacht ik ook aan, hij wordt steeds ouder.

(L) Ja, hij is al aardig op leeftijd.

(irjO) Ik denk dat het door zijn eetpatroon komt. Hij drinkt veel light frisdrank, wat de cognitieve functies beïnvloedt.

(L) Heeft light frisdrank invloed op zijn hersenen?

V: (L) Goed. Dus ik denk dat we klaar zijn. Is er iets waar we van tevoren voor gewaarschuwd moeten worden? Iets dat we moeten weten of vragen wat we nog niet gevraagd hebben? Beschouw het als gevraagd, want we zijn echt... de dingen zijn nu echt behoorlijk akelig.

A: Alle waarschuwingen zijn gegeven. Die verlopen niet! Tot ziens.

EINDE VAN DE SESSIE

Back
Top Bottom